اعتراف قابل توجه یک روزنامه اصولگرا: حامی‌پروریم نه نخبه‌پرور!

اعتمادآنلاین|

روزنامه وابسته به سازمان صداوسیما از قول رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نوشت: به جای نخبه‌پروری، حامی‌پرور بوده‌ایم.

روزنامه جام جم در گفت‌وگو با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به این موضوع اذعان کرد و نوشت: بابک نگهداری برای اثبات ادعایش درباره فاصله زیاد میان به‌کارگیری نخبگان با وضعیت مطلوب، ‌میزان تطبیق فهرست بنیاد ملی نخبگان با شاخص‌های رسمی کشور را با فهرست مدیران ارشد میانی و پایه به‌عنوان شاخص مطرح می‌کند و می‌افزاید: «‌ببینیم چقدر این فهرست با هم انطباق دارد و ما چقدر از رتبه‌های برتر کنکور در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم فنی مهندسی و پزشکی در ساختارهای مدیریتی استفاده کرده‌ایم.»

وی با تاکید بر این‌که‌ نهاد رسمی ما بنیاد ملی نخبگان است، تصریح می‌کند: «‌البته نخبه‌های واقعی و نه نخبه‌نما؛ ببینیم چند درصد از این افراد را به‌کار‌گیری کرده‌ایم.»

به باور نگهداری واقعیت این است که ما به جای «نخبه‌پروری»، «حامی‌پروری» می‌کنیم. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر این‌که، نخبه خلاق و نوآور است و هیچ‌گاه تابع و حامی نمی‌شود، می‌گوید: «‌‌من و امثال من که در مناصب مدیریتی نشسته‌ایم، به‌جای آن‌که به‌دنبال نخبگان باشیم و بخواهیم به آنها منصب بدهیم، به‌دنبال افرادی هستیم که تابع ما باشند و از ما تعریف کنند و به‌نوعی بله‌قربان‌گوی ما باشند. از نخبه، بله‌قربان‌گو در‌نمی‌آید.‌»

آیا این خبر مفید بود؟ 0 2

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 2 رای مخالف

پست بعدی

رگبار باران، برف و تگرگ در ۱۷ استان /خیزش گردوخاک در ۱۹ استان

ی اکتبر 23 , 2022
اعتمادآنلاین| روند کاهشی دما در اکثر استان های کشور آغاز شده است. 17 استان طی روزهای آینده شاهد بارش باران و رعد و برق خواهند بود. به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000