«نی لبک»، هر روز صبح با موسیقی محلی شاد می‌آید

«نی لبک»، هر روز صبح با موسیقی محلی شاد می‌آید

رادیو صبا در برنامه «نی‌لبک»، هر روز ساعت ۶:۱۵ صبح، به بررسی موسیقی‌های محلی نوروز می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نی‌لبک» برنامه موسیقی‌محوری است که در ایام نوروز، به صورت ویژه، همراه مخاطبان می‌شود. این برنامه با محوریت موسیقی‌های محلی در فضایی شاد هر روز صبح ساعت ۶:۱۵ دقیقه روی آنتن می‌رود.

بسیاری از آوازهای ناشناخته و زیبا در دل این نوع از موسیقی قرار دارند و با یک نگاه اجمالی می‌توان گستردگی و زیبایی موسیقی محلی را درک کرد. موسیقی نوروزی نیز تنوع بسیار گسترده‌ای دارد که می‌توان بر پایه فرهنگ فولکلور ایرانی آن را بازخوانی و نمادشناسی کرد.

«نی‌لبک» در ایام نوروز داستان‌های نوروزی اقوام را با موسیقی محلی ترکیب می‌کند و در این برنامه با پخش صدای خواننده‌های قدیمی محلی، به صورت مستند به معرفی موسیقی اقوام و نوازنده‌های موسیقی نواحی مختلف در نوروز می‌پردازد.

«نی‌لبک» هر روز ساعت ۶:۱۵ و تکرار آن ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو صبا پخش می‌شود.

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

از کانون پرورش فکری تا طوطی؛ میزبانی ایتالیایی‌ها از ایرانی‌ها در بولونیا

س مارس 22 , 2022
نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا با حضور ناشرانی از ایران از جمله طوطی، سوره مهر، پی‌نما، آژانس ادبی دایره مینا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… از اول تا چهارم فروردین‌ ۱۴۰۱ در ایتالیا برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنجاه‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا با حضور جمهوری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000