هشدار وزارت بهداشت: سرماخوردگی دارید باید تست کرونا بدهید

هشدار وزارت بهداشت: سرماخوردگی دارید باید تست کرونا بدهید

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره ۳ خود از هموطنان خواست، اگر علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند هوشمندانه رفتار کرده و به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه و حتما تست «پی سی آر»(PCR) بدهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، در اطلاعیه شماره ۳ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت که روز یکشنبه انتشار یافته، آمده است: با شروع فصل سرما انتظار می رود سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم در جامعه گسترش یابد، از آنجاییکه علائم این بیماری ها بسیار شبیه به کرونا است، مخصوصا در ارتباط با واریانت(سویه) دلتا که واریانت غالب در کشور ما و دنیا است و ابتلا به این واریانت با علائمی نظیر سر درد، آب ریزش بینی، سرفه و علائمی نظیر آن همراه است. با داشتن چنین علائمی باید مشکوک به کرونا در نظر گرفته شوید و برای حصول اطمینان می توانید تست پی سی آر بدهید.

در این اطلاعیه تصریح شده است:‌ به یاد داشته باشیم بیماری کرونا یک بیماری با چندین علامت است و از بین رفتن حس چشایی و بویایی تنها یکی از چند علائم بیماری است. روزانه تست صدها نفر از هموطنان علی رغم داشتن حس بویایی و چشایی مثبت اعلام می شود و حتی برخی آنها به خاطر وخامت بیماری در بیمارستان بستری می شوند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود:‌ ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و امکان دارد شما اولین فردی در خانواده باشید که به بیماری مبتلا می شوید و می توانید دیگر اعضای خانواده را مبتلا کنید. لطفا در صورت بروز هر گونه علائم سرماخوردگی قرنطینه شوید و یا به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید.

47231

پست بعدی

در نشست غیر علنی امروز مجلس چه گذشت؟/ لایحه رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف شد

ی اکتبر 31 , 2021
فارس نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست غیرعلنی مجلس عنوان کرد که ما در سال جاری 25 هزار میلیارد تومان اعتبار به رتبه بندی معلمان تخصیص می‌دهیم. حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000