انجام سی.تی.اسکن برای همه بیماران کرونایی لازم است؟

انجام سی.تی.اسکن برای همه بیماران کرونایی لازم است؟

ایرنا نوشت: رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: انجام سی تی اسکن برای همه بیماران کرونایی بویژه سرپایی توصیه نمی‌شود و ضرورتی برای انجام آن نیست.

صانعی روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش شهدای سلامت در جمع خبرنگاران افزود: افرادی که دارای علائم خفیف کرونا هستند نیازی به انجام سی تی اسکن ندارند و در عین حال بیمارانی که دارای تب بالا و سرفه های شدید هستند باید سی تی اسکن ریه انجام دهند.

وی اظهار داشت: انجام سی تی اسکن توسط بیماران کرونایی زمان خاصی ندارد و اگر این بیماری ریه را درگیر کرده باشد، قابل تشخیص است.

صانعی ادامه داد: انجمن رادیولوژی ایران جزو اولین انجمن هایی است که با آغاز همه گیری کرونا، اقدامات لازم را برای درمان‌های تزریقی و سی تی اسکن انجام داد و سایت آموزشی را برای فراگیری پزشکان راه اندازی کرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همچنین این انجمن با همه‌گیری کرونا گروه مشاوره برای درمان این بیماری ایجاد گرد که بازتاب خارجی خوبی داشت.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شده بسیاری از رادیولوژیست‌ها جان خود را از دست بدهند، افزود: همایش شهدای سلامت بصورت مجازی به مدت چهار روز بصورت مجازی در محورهای نقش رادیولوژی در نوآوری بیماری‌های زنان، بارداری، مغز و اعصاب، چشم و غیره برگزار می شود.

47231

پست بعدی

از خوشنویسی شجریان تا پرتره آغداشلو؛ آیا این‌ آثار مفقود شده‌اند؟

ج نوامبر 5 , 2021
کیوان سماواتیان، برادرزاده زنده‌یاد جمشید سماواتیان، نقاش پیشکسوت نوگرا می‌گوید طبق ادعای پرستار عمویش بالای ۵۰ تابلوی نقاشی، دست‌نوشته‌ها، عکس‌ها و خاطرات موجود در خانه‌ جمشید سماواتیان از جمله پرتره‌هایی که کیخسرو خروش و آیدین آغداشلو از این نقاش کشیده بودند تا شعری که محمدرضا شجریان در خانه او به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000