تلاش برای تسویه حساب سیاسی/ از سوزاندن سرمایه‌ها برق تولید نمی‌شود

تلاش برای تسویه حساب سیاسی/ از سوزاندن سرمایه‌ها برق تولید نمی‌شود

خاموشی های اخیر حالا فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی به دست برخی منتقدان داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همه ماجرا از یک شایعه آب خورد. وزیر نیرو در دوره وزارت خود در هتل اسپیناس اقامت دارد. این خبر نه تنها از سوی وزارت نیرو که از طرف رییس دفتر رییس جمهوری و همچنین هتل اسپیناس پالاس تکذیب شده است. در اطلاعیه هتل اسپیناس پالاس آمده است هیچ وزیری در این هتل اقامت ندارد. روابط عمومی این هتل آمادگی خود را برای اعلام اطلاعات در خصوص مهمانان اعلام و تاکید کرده است فعالیت این هتل زیر نظر اداره اماکن است.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو که از سال ۱۳۹۶ تا کنون سکان وزارت نیرو را بر عهد دارد پس از آن به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که نمایندگان به حبیب‌الله بیطرف رای اعتماد ندادند. ین چنین بود که خبری در خصوص بازگشت اردکانیان به ایران به منظور تصدی این وزارتخانه منتشر شد.

این بار حدس ها درست از آب درآمد. وی که دیپلماتی شناخته شده در زمینه مدیریت منابع آب است در سال ۱۳۳۷ در شهر یزد به دنیا آمده است. وی با دعوت دانشگاه سازمان ملل متحد، مدیر مؤسس انستیتو این دانشگاه در زمینه مدیریت منابع زیست محیطی (آب، خاک و پسماند) بود. او در سال ۱۳۹۵، به‌عنوان هماهنگ‌کننده کارگروه برنامه‌ریزی و سازماندهی دهه جدید بین‌المللی آب (۱۴۰۷-۱۳۹۷) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شد. پیش از آن، وی به عنوان مدیر مؤسس برنامه دهه اول بین‌المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده و در همین دوره زمانی استاد تمام منتخب دانشگاه فنی درسدن – آلمان (دانشکده علوم زیست محیطی) بوده است.

در طول سه دهه گذشته دکتر اردکانیان مدیر مؤسس و راه‌انداز واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و به‌عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده‌سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط‌زیست ایفا نموده است.

تقلی ماجرای بزرگی چون زیان دهی نیروگاه‌ها به فرد و تمرکز بر مسائلی حاشیه‌ای البته آفتی است ه همواره مانع از حل و فصل مشکلات بزرگ در ایران شده است.

اردکانیان

عوارض سیاسی خاموشی

هر چند شخصیت علمی اردکانیان شخصیتی قابل دفاع است اما باید پذیرفت که در شرایط اخیر، انتقاداتی به عملکرد این عضو کابینه دوازدهم وارد است. بسیاری از کارشناسان معتقدند این بحران خاموشی قابل پیش بینی بود و در نتیجه وزارت نیرو می توانست از یک سو سبت به اعلام خاموشی‌ها از قبل اقدام کرده و از سوی دیگر تدابیری برای به حداقل رساندن بحران را در دستور کار قرار دهد. مقامات وزارت نیرو معتقدند گرمای زودرس، تداوم خشکسالی، ماینینگ ارز دیجیتال در کنار قیمت‌گذاری دستوری در صنعت برق از مهمترین عومل بروز این بحران هستند.

حالا اما به جای آنکه بحث بر چرایی بروز این اتفاق و یافتن راهکاری برای خروج صنعت برق از بن بست کنونی اندیشیده شود و بحث کارشناسی متمرکز بر این موضوع باشد، برخی شخص اردکانیان را در سیبل قرار داده و تلاش دارند از آبی که در زمان قطع برق گل آلود شده است، ماهی های بزرگی را صید کنند.

بررسی ها نشان می‌دهد بخش مهمی از طرح هایی که در یک سال اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند نیز طرح هایی است که در طرح‌های موسوم به طرح الف- ب. ، ایران می‌گنجند.

سوزاندن سرمایه‌ها برای تولید برق

حمله به شخص اردکانیان در این ماجرا انتقاد بسیاری از فعالان رسانه‌ای را در فضای مجازی برانگیخته است. معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری نیز در صفحه شخصی خود هشدار داد که از سوزاندن سرمایه ها برق تولید نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بحران قطعی برق، مسأله‌ای پیچیده و چند ساحتی است؛ تغییرات پرشتاب اقلیمی و همچنین شرایط تحریمی فرساینده و اقتضائاتش، تولید برق را دچار معضل کرده و بی‌گمان باید فروتنانه عذرخواه شهروندان برای وضعیت غیرقابل قبول چند روز گذشته بود. آنچنانکه رئیس‌جمهور و وزیر از مردم عذرخواهی کردند.

وی تاکید کرده است: ساده‌سازی مسائل، منحرف ساختن افکار عمومی، فروکاستن بحران به مدیریت اشخاص، خوش‌رقصی بر آنتن زنده و خبرسازی‌های چرک و جعلی برای ترور شخصیتی، قطعا جزئی از راه حل نیست و فقط می‌تواند نشان از غنیمت شمردن روزهای باقیمانده برای انتقام‌گیری بیشتر باشد.

معزی با اشاره به سوابق اردکانیان تاکید کرده است: سال‌ها مدیریت ارشد در وزارت نیرو، هیأت علمی دانشگاه شریف و استاد دانشگاه درسدن آلمان و همچنین مدیریت و تأسیس انستیتو در دانشگاه سازمان ملل، از اردکانیان، چهره‌ی معتبر بین‌المللی و سرمایه‌ی انسانی ممتاز و شایسته‌ای برای ایران ساخته. از سوزاندن سرمایه‌ها برق تولید نخواهد شد.

۲۲۳۲۲۳

پست بعدی

انتصاب جدید در ارتش جمهوری اسلامی

س جولای 20 , 2021
ایرنا نوشت: سرهنگ حسین امیدی طی حکمی از سوی فرمانده کل ارتش، به سمت رئیس جدید سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی و منصوب شد. «امیر دریادار سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم سازمان تربیت بدنی ارتش که صبح امروز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000