شیوه عجیب عرضه سینی میوه با قیمت نجومی / چهار برش هندوانه یا مخلفات

شیوه عجیب عرضه سینی میوه با قیمت نجومی / چهار برش هندوانه یا مخلفات

در ماه‌های اخیر قیمت انواع مواد غذایی آنچنان بالا رفته که بیشتر اقشار جامعه قادر به خرید نیستند و اگر وفور کالا و مواد غذایی در بازار مشاهده می‌شود به دلیل نبود توان اقتصادی از سوی خریداران است.

به گزارش خبرآنلاین، در روزهای گذشته گزارش‌های مختلفی درباره هزینه‌های خرید مایحتاج شب یلدا برای خانواده 4 نفره و … منتشر شده که نشان می‌دهد کارگران و کارمندان ناچارند برای برگزاری این شب حداقل یک میلیون تومان بودجه در نظر بگیرند که به حتم از توان این عده خارج است و موجب بروز مشکلات برای آنها خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری شب یلدا چقدر هزینه‌ دارد؟

در مقابل اما کسانی هستند که قادرند هزینه‌های گزافی برای برگزاری مراسم‌های مختلف و به ویژه شب یلدا کنند؛ در حالی که اکثریت جامعه توان خرید چند کیلو میوه را ندارند برخی از میوه‌ فروشی‌های شمال شهر تهران، سینی‌های میوه را با قیمت‌های عیجب و غریب می‌فروشند و جالب اینکه محصولات‌ آنها دارای مشتریان خاص است و قیمت برایشان اهمیتی ندارد.

در سینی میوه 295 هزار تومانی این فروشگاه 4 برش مثلثی هندوانه، 3 عدد خرمالو،4 کاسه کوچک شامل انار، آجیل، باقالی و لبو ، 3 عدد باسلوق، 3 عدد شکلات،یک شاخه انگور و چند عدد ازگیل وجود دارد.

سینی میوه‌های استوایی هم به قیمت 365 هزار تومان فروخته می‌شود.

نکته جالب توجه فروش سینی‌ سبزیجات تازه با قیمت 138 هزار تومان است که مصرف آن به عنوان میان‌وعده توصیه شده است.

همان طور که گفته شد بسیاری از افراد جامعه توان خرید میوه‌های ویژه شب یلدا برای برگزاری میهمانی‌های ساده را ندارند اما در فروشگاه‌های خاص شمال تهران به راحتی میوه‌های استوایی عرضه می‌شود که واردات آنها به کشور ممنوع است و به حتم برای عرضه این میوه‌ها به شکل تازه باید شرایط دمایی خاصی رعایت شود.

بر اساس بخشنامه اتحادیه مرکزی میوه و تره‌بار تهران ؛ قیمت هر کیلوگرم انار دماوند بین 20 هزار تا 35 هزار تومان، انار ساوه بین 14 هزار تا 20 هزار تومان، انار شیراز بین 20 هزار تا 28 هزار تومان، انار کوهستان بین 22 هزار تا 45 هزار تومان، انگور بیدانه قرمز بین 30 هزار تا 50 هزار تومان، انگور بیدانه سفید بین 15 هزار تا 30 هزار تومان، بِه بین 15 هزار تا 25 هزار تومان، سیب قرمز مراغه بین 12 هزار تا 18 هزار تومان، سیب زرد دماوند بین 16 هزار تا 24 هزار تومان، سیب قرمز دماوند بین هشت هزار تا 18 هزار تومان، خرمالو شمال بین 12 هزار تا 22 هزار تومان، خرمالو شهریار بین 20 هزار تا 25 هزار تومان و خرمالو کن بین 25 هزار تا 35 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال بین 9 هزار تا 15 هزار تومان، پرتقال ناول بین 18 هزار تا 24 هزار تومان، لیموشیرین بین 13 هزار تا 18 هزار تومان، نارنگی انشو بین 10 هزار تا 16 هزار تومان، نارنگی پچ بین 14 هزار تا 18 هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی بین 10 هزار تا 17 هزار تومان، نارنگی یافا بین 10 هزار تا 18 هزار تومان، گلابی بیروتی بین 25 هزار تا 45 هزار تومان و لیمو ترش سنگی بین 11 هزار تا 16هزار تومان می رسد.

قیمت هر کارتن آناناس بین 700 هزار تا یک میلیون و 200 تومان، هر کیلوگرم موز بین 22 هزار تا 49 هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم هندوانه خطی و دزفولی بین چهار هزار تا 8 هزارتومان، هندوانه محبوبی بین 5 هزار تا 8 هزارتومان، هندوانه میناب بین سه هزار و 500 تا هفت هزارتومان، خیار اصفهان بین سه هزار تا هفت هزار تومان، خیار گلخانه ای بین6 هزار تا 10 هزار تومان، خیار بوته ای بین پنج هزار تا 9 هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌رس بین هشت هزار تا 14 هزارو 500 تومان، لوبیاسبز بین 6 هزار تا 13 هزار تومان و هویج بین سه هزار تا 6 هزارتومان به فروش می رسد.

223224

پست بعدی

ببینید | عجیب‌ترین تاکتیک حاج قاسم سلیمانی در برخورد با اشرار

س دسامبر 21 , 2021
حاج قاسم آنقدر مقتدر بود که در مدت زمانی که مشخص کرد، تمام طوایف، اشرار خود را تسلیم کردند که این رقم به چند صد نفر می‌‎رسید. اشرار می‌آمدند اسلحه‌ها بالای سرشان بود و از کوه پایین می‌آمدند و می‌گفتند که ما تسلیم سردار سلیمانی هستیم./باشگاه خبرنگاران جوان دریافت 9 […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000