رکوردشکنی کرونا در میان دعوای مسئولان بر سر واردات واکسن

رکوردشکنی کرونا در میان دعوای مسئولان بر سر واردات واکسن

امروز در حالی که مانند دیروز برخی مسولان وزارت بهداشت در ضدیت با سخنان مینو محرز مصاحبه کرده و سخنان او در خصوص قطع واردات واکسن کوبایی را بی اساس و غیرمنطقی خواندند، کرونا رکوردشکنی کرد. این ویروس بی اعتنا به دعواهای مسولان بهداشتی، مشغول بیمارسازی و قتل عام مردم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز کرونا رکورد شکست چون تاکنون سابقه نداشته در طول یک شبانه روز بیش از ۲۳ هزار نفر با تشخیص قطعی کرونا به این بیماری مبتلا شده باشند. با این حال امروز بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ هزار و ۳۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۲۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۳۹۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۹۸۱ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۳۴۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۴ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

امروز رییس جمهور در جمع مسولان مقابله با کرونا در کشور با اشاره به گزارش کمیته بهداشت و درمان در مورد شرایط ویژه و خطرناک‌تر بودن موج پنجم بیماری نسبت به موج های قبلی گفت: باید تمهیدات لازم برای تقویت نظارت‌ها از سوی دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی و همچنین اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم نسبت به عواقب خیز جدید بیماری و گسترده‌تر بودن آن در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی اندیشیده شود و برخورد قانونی با تخلفات در این زمینه با قاطعیت بیشتر صورت گیرد.

در نشست امروز روحانی با مسولان بهداشتی اعلام شد بالا بودن سرعت انتقال دلتا ویروس به حدی است که افراد با سنین کم و جوانان و نوجوانان را نیز مبتلا می‌کند لذا رعایت دقیق پروتکل‌ها و اعمال نظارت‌های دقیق و اعمال محدودیت‌های بیشتر اجتناب‌ناپذیر است و این در حالی است که متاسفانه بدلیل عادی انگاری و کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت رعایت پروتکل‌ها همچنان در مجموع زیر ۷۰ درصد بوده که این وضعیت موجب نگرانی است.

امروز همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بر مراقبت بیشتر از مرزهای گسترده استان جهت جلوگیری از هرگونه ورود غیرقانونی و انتقال بیماری و مساعدت و همکاری ارتش در این زمینه تاکید کرد.

موضوع موج پنجم کرونا در کنار علایمی که درباره ابتلای کودکان به این بیماری مهلک مطرح است در خبر دیگری مورد توجه کاربران قرار گرفت. ۵ علامت اصلی در کودکان که نشانه ابتلا به کرونا است را باید جدی گرفت و در صورت مشاهده به پزشک مراجعه کنید.

رکوردشکنی کرونا در میان دعوای مسئولان بر سر واردات واکسن

نکته اینجاست میزان ابتلای مردم در موج جدید کرونا بسیار بالاست. مثلا در تهران، اصفهان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان وضعیت بسیار خطرناک است.

در این ارتباط رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون شهر بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی و شهرستان‌های میناب و بندرلنگه در وضعیت بحرانی هستند، اظهار کرد: اگر آمارهای کرونایی همین طور روند افزایشی داشته باشد تا هفته آینده میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد.

آنطور که دکتر میری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در گفتگو با شبکه خبر گفت : با توجه به اینکه موج جدید کرونا در این استان، از نوع ویروس گونه دلتا است، متوسط آمار مبتلایان روزانه ۵ برابر آمار موجهای قبلی است.

دلیل آن هم وجود واریانت جدید کرونا یعنی واریانت دلتا یا همان کرونای هندی است که در کشور یکه تازی می کند. در این رابطه دکتر زالی فرمانده مقابله با کرونا در تهران در خصوص ویروس نوع دلتا کرونا نیز گفت: دلتا آخرین واریانت ویروسی است، که در مجموعه ۶۸ کشور دنیا از جمله ایران مشاهده شده است، این واریانت جهش یافته است و اولین بار در هند دیده شده و از خصوصیات این ویروس می‌توان به بالا بودن سطح سرایت پذیری و بین ۸ تا ۱۲ برابر نسبت به فرم‌های کلاسیک کووید ۱۹ قدرت سرایت پذیری دارند و خوشه‌های خانوادگی را بیشتر درگیر می‌کند.

زالی افزود: توأم بودن علائم گوارشی و تنفسی جزو ویژگی‌های این ویروس است و شروع علائم تا بستری شدن بیمار مدت زمان کمتری طول می‌کشد.

ماجرای عجیب دعوای مسولان وزارت بهداشت با مینو محرز –که گفته بود کوبا واکسن به ایران نمی دهد- هم فصل دیگری در اخبار کرونایی امروز داشت. در این رابطه رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که دکتر مینو محرز هیچ سمتی در ستاد کرونا و کمیته‌های وابسته به این ستاد ندارد و مسوولیت اظهاراتشان با شخص خودشان است.

رکوردشکنی کرونا در میان دعوای مسئولان بر سر واردات واکسن

دکتر کیانوش جهانپور با اشاره اظهارات دکتر مینو محرز مبنی بر منتفی شدن واکسن تولید مشترک ایران و کوبا گفت: سرکار خانم دکتر مینو محرز هیچ سمتی در ستاد ملی کرونا و کمیته های کشوری وابسته به این ستاد ندارند و اظهارات ایشان از جایگاه عضو ستاد کرونا که متاسفانه در برخی رسانه ها مطرح شده است و مکرر از دکتر محرز به عنوان عضو ستاد کرونا یا عضو کمیته علمی کرونا نام می برند، درست نیست و ایشان هیچگونه سمتی در ستاد ملی کرونا ندارند.

وی اظهارکرد: بر این اساس مسوولیت اظهاراتشان با شخص خودشان است و اظهاراتشان شخصی است. متاسفانه مکرر در ماه های گذشته موارد متناقض و اظهارات و موضع گیری های غیر علمی، غیر فنی و بدون پایه و اساس از ایشان درباره واکسن ها اعم از واکسن های وارداتی و تولید داخلی مطرح شده که طبیعتا مسوولیت این اظهارات یا شخص دکتر محرز است.

۴۷۲۳۱

پست بعدی

حوادث شبکه برق باید سریع به مردم اطلاع‌رسانی شود

پ جولای 8 , 2021
وزیر نیرو با بیان اینکه توجه به حفظ پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی‌ها ضرورت دارد، گفت: حوادث شبکه برق باید سریعاً به مردم اطلاع‌رسانی شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز پنجشنبه در ستاد فرماندهی اوج بار تابستان ١۴٠۰، با اشاره به آخرین وضعیت شبکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000