توضیح سفارت کوبا در تهران درباره مجوز اضطراری واکسن SOBERANA۲ در ایران

توضیح سفارت کوبا در تهران درباره مجوز اضطراری واکسن SOBERANA۲ در ایران

ایلنا نوشت: سفارت کوبا در تهران اعلام کرد: واکسن کوبایی SOBERANA ۲ مجوز استفاده اضطراری در جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت ایران، در تاریخ ۲۹ ژوئن مجوز استفاده اضطراری از واکسن SOBERANA ۲ در جمهوری اسلامی را اعلام کرد که در مطبوعات محلی نیز اعلام شد.

این مجوز به انستیتوپاستور ایران (IPI) داده شد تا با نام پاستور این واکسن را در خاک ایران عرضه کند، این توافق در چارچوب توافق نامه همکاری که در ژانویه گذشته با انستیتو واکسن Finlay به امضا رسید، صورت گرفته است.

بخش تنظیم مقررات آن کشور، مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را بر اساس شناخت نتایج حاصل از توسعه دارویی این محصول، مدارک اطمینان و ایمنی‌زایی نشان داده شده در آزمایشات بالینی فاز ۱ و ۲ که درکوبا صورت گرفت وهمچنین اثربخشی %۶۲ گزارش شده در دو دوز در فاز ۳ ، اعطا کرده است.

همچنین ایمنی بیان شده در مرحله دوم فاز ۳ واکسن SOBERANA ۲ بر روی ۲۴۰۰۰ نفر در استان های ایران در حال انجام است، رسانه های بین الملی همچونNew York Times Vaccine Tracker این خبر را انعکاس دادند.

۲۳۵۲۳۷

پست بعدی

چالش اصلی دولت رئیسی چیست؟

ج جولای 2 , 2021
ایرنا نوشت: نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، کسری تراز عملیاتی بودجه را یکی از چالش‌های دولت جدید عنوان کرد و گفت: لازم است دولت سیزدهم با ایجاد منابع پایدار این مشکل را حل کند تا به بازتولید تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر منجر نشود. سید محمدرضا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000