چالش اصلی دولت رئیسی چیست؟

چالش اصلی دولت رئیسی چیست؟

ایرنا نوشت: نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، کسری تراز عملیاتی بودجه را یکی از چالش‌های دولت جدید عنوان کرد و گفت: لازم است دولت سیزدهم با ایجاد منابع پایدار این مشکل را حل کند تا به بازتولید تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر منجر نشود.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نخستین اولویت دولت جدید را برنامه‌ریزی برای رفع کاستی‌های اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: ثبات بخشی به اقتصاد یکی از مسائل اصلی و اولویت کشور است که باید مورد توجه رییس جمهوری منتخب قرار گیرد. در صورت تثبیت اقتصاد کشور، وضعیت برای سرمایه گذاران و کارآفرینان روشن می‌شود و ریسک فعالیت آنان کاهش می‌یابد و در نتیجه با فعال شدن آنها تولید، اشتغال و صادرات رونق پیدا می کند.

معاون امور مجلس دولت دهم ادامه داد: ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری در کنار ثبات اقتصادی حتی می تواند به بازگشت سرمایه از خارج و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج در داخل منجر شود.

میرتاج‌الدینی با اشاره به مبارزه سیدابراهیم رییسی با فساد در دوران تصدی ریاست قوه قضاییه، افزود: رییسی با تجربه و سوابقی که دارد توان ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری و قطع دست رانت خواران و برهم زنندگان امنیت اقتصادی را دارد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجالس هفتم تا یازدهم، شعار سال درباره «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» را یادآور شد و گفت: اهتمام به امر تولید و رفع موانع آن از مطالبات مقام معظم رهبری و شعار سال است که باید جزو اولویت‌های دولت آینده باشد. در کنار جهش تولید، یافتن بازارهای صادراتی و تسهیل صادرات برای فروش کالاهای تولیدشده نیز اهمیت ویژه دارد به ویژه بازارهای کشورهای همسایه باید در اولویت دولت آینده باشد.

میرتاج الدینی به برخی کمبودها در حوزه نهاده‌های دامی و مواد اولیه تولید برخی کالاها در کشور اشاره و تسهیل واردات کالاهای اساسی را از دیگر اولویت‌های دولت جدید ارزیابی کرد و گفت: به طور مثال در حوزه تامین نهاده‌های دامی الان چالش داریم و اگر حل نشود، در مراحل بعدی با مشکل تامین پروتئین مردم مواجه خواهیم شد.

وی، خواستار مهار تورم در دولت جدید شد و افزود: کسری تراز عملیاتی بودجه یکی از چالش های دولت جدید خواهد بود و لازم است دولت جدید با ایجاد منابع پایدار این موضوع را حل کند تا این موضوع به بازتولید تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر منجر نشود.

چالش اصلی دولت رئیسی چیست؟

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری در دولت دهم، اهمیت مدیریت نرخ ارز برای تثبیت اقتصاد کشور را یادآور شد و گفت: مدیریت و یکسان‌سازی نرخ ارز باید در اولویت اقدامات دولت جدید قرار گیرد و امیدواریم این موضوع در یکسال ابتدایی دولت به نتیجه برسد.

پروژه‌ای سه برابر ظرفیت مسکن مهر تعریف شود

میرتاج الدینی از رییس جمهوری منتخب خواست تا کنار حل مسائل روزمره اقتصادی از رسیدگی به زیرساخت‌های اقتصادی نیز غافل نشود و افزود: حل مسائل اصلی اقتصاد کشور در گروه اصلاح زیرساخت هاست.

وی، مسکن را یکی از موتورهای پیشران اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: مسکن موضوعی است که اگر در اولویت دولت آینده قرار گیرد لوکوموتیو فعال شدن دیگر بخش‌های اقتصاد نیز خواهد شد و بخشی از مشکل بیکاری را حل خواهد کرد. باتوجه به تجربیات موفقی که در گذشته در حوزه مسکن مهر داشتیم، با رفع ایرادات این طرح، دولت آینده می تواند در حوزه مسکن موفق عمل کند و هم مشکل تامین مسکن مردم را حل کند و هم مشکل تولید و اشتغال را برطرف کند. حداقل اقدامات دولت جدید در این عرصه با توجه به برنامه‌هایی که هست، تعریف پروژه ای به ظرفیت ۲ تا سه برابر مسکن مهر خواهد بود که این اقدام موتور محرک اقتصاد کشور خواهد بود.

عضو پیشین هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به زیان دیدن بخشی از مردم در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: دولت جدید با تثبیت شرایط اقتصادی می‌تواند مساله بورس را هم حل کند و اعتماد عمومی را به بازار سرمایه برگرداند. امیدواریم که بورس روند صعودی خود را به دور از اشکالات گذشته و در یک فرایند طبیعی و ثابت ادامه دهد و دیگر شاهد به هم خوردن آرامش بورس و رشدهای حبابی و افت‌های شدید مثل گذشته نباشیم تا سرمایه گذاران به آرامش برسند و تولید از نقدینگی موجود در این بازار بهره‌مند شود.

میرتاج الدینی درباره تاثیرگذاری سیاست خارجی بر اقتصاد کشور نیز گفت: در دولت جدید، سیاست کلی نظام برای رفع تحریم‌ها تداوم پیدا می‌کند و فقط شیوه‌ها و رویکردها فرق می‌کند. سیاست خارجی کشور در دولت جدید باید از موضع اقتدار مذاکره کند زیرا مذاکره از موضع قدرت زودتر به نتیجه می‌رسد و می‌تواند به تحریم‌های غیرقانونی علیه کشورمان پایان دهد.

27219

پست بعدی

بوسه شاپور رحیمی بر جبین پسرش/ عکس

ج جولای 2 , 2021
عکسی از شاپور رحیمی، خواننده و نوازنده پیشکسوت که در بیمارستان بستری است، در حالی‌که جبینِ پسرش را می‌بوسد، منتشر شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاپور رحیمی، خواننده و نوازنده موسیقی ایرانی، این‌روزها به دلیل برخی اختلالات ریوی غیرکرونایی، در بیمارستان دهخدا در شهر قزوین بستری شده است. در عکسی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000