چین ۹ شهروند و ۴ نهاد انگلیسی را تحریم کرد

605d7f8825d87_605d7f8825d8a وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) اعلام کرد، پکن در واکنش به تحریم‌های لندن علیه چین به خاطر وضعیت سین‌کیانگ، تحریم‌هایی را علیه ۹ شهروند و چهار شرکت انگلیسی اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا روز دوشنبه علیه چهار مقام و یک شرکت چینی که گمان می رود در نقض‌های حقوق بشری ادعا شده علیه اقلیت مسلمانان اویغور در سین‌کیانگ دست داشتند، تحریم‌هایی را اعمال کرد.

اواخر همان روز آمریکا، کانادا و انگلیس نیز تحریم‌هایی را علیه چین اعلام کردند.

وزارت امور خارجه چین نیز در اقدامی تلافی‌جویانه ۱۰ اروپایی از جمله اعضای پارلمان اروپا و همچنین چهار سازمان را تحریم کرد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: انگلیس با اشاره به مسائل اصطلاحا حقوق بشری در سین‌کیانگ تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه افراد و شرکت‌های چینی اعمال کرد. این اقدام که بر مبنای چیزی جز دروغ و اطلاعات غلط نیست، آشکارا قوانین بین‌المللی و اصول اساسی روابط بین‌المللی را نقض می‌کند، صریحا در امور داخلی چین مداخله می‌کند و شدیدا روابط پکن-لندن را متزلزل می‌سازد. وزارت امور خارجه چین سفیر انگلیس در پکن را احضار کرد تا اعتراض جدی خود را ابراز و این اقدام را قویا محکوم کند. چین تصمیم دارد تا ۹ فرد و چهار سازمان انگلیسی را که با سو نیت دروغ و اطلاعات غلط را پخش می‌کنند، تحریم کند.

پکن اموال و دارایی‌های این افراد و سازمان‌های تحریم شده را مسدود خواهد کرد و شهروندان و نهادهای چینی را از همکاری و داد و ستد با آنها منع می‌کند.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

طغیان کرونای انگلیسی در استان هرمزگان / شناسایی ۱۲۳ مورد جدید

ج مارس 26 , 2021
با اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تست کرونای انگلیسی ۱۲۳ نفر دیگر در ۴۸ ساعت اخیر در استان مثبت شد تا شمار افراد مبتلا به ۴۸۱ نفر برسد. کرونای انگلیسی این روزها با توجه به تعطیلات نوروزی و افزایش میزان مسافرت‌ها به استان هرمزگان در حال اوج گیری است و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000