آمریکا به طور رسمی از پیمان پاریس خارج می‌شود

سیاسی/ بین الملل 5fa251d85bff1_2020-11-04_10-31 ایالات متحده آمریکا که از یک سال پیش روند خروج از توافق آب و هوایی پاریس را آغاز کرده، ‌امروز به طور رسمی از این توافق خارج خواهد شد.

روزنامه «ون مینوت» فرانسه روز چهارشنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در صورتی که «جو بایدن» برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، بزرگترین اقتصاد جهان می‌تواند به سرعت به میز مذاکره بازگردد. نتایج انتخابات چیزی را تغییر نخواهد داد: ایالات متحده روز چهارشنبه به طور رسمی از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج می‌شود. بنابراین عدم قطعیت کامل در مورد آینده آن وجود دارد.

در صورت پیروزی جو بایدن، بزرگترین اقتصاد جهان باید به سرعت به تلاش‌های بین‌المللی علیه گرم شدن کره زمین ملحق شود. بر عکس، با انتخاب مجدد «دونالد ترامپ»، این کشور دستکم چهار سال دیگر آن را به تنهایی پیش خواهد برد.

طبق گزارش اخیر سازمان American Pledge (تعهد تابعیت)، در صورتی که ترامپ بار دیگر رئیس جمهور شود، نزاع برای آب و هوا از طریق ایالت‌ها، شهرداری‌ها و مووسات پیش خواهد رفت.

ون مینوت نوشت: ابتکارات آنها حتی بدون این که از طرف دولت فدرال حمایت شوند، می‌تواند آمریکا را قادر سازد تا میزان انتشار کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ ، ۳۷ درصد کاهش دهد. در صورت پیروزی جو بایدن ، ایالات متحده لازم است رسما تمایل خود برای بازگشت به توافق پاریس را به سازمان ملل اعلام کند.

توافق آب و هوایی پاریس که با نام «پیمان پاریس» نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سوی نمایندگان ۱۹۷ کشور در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد در پاریس مذاکره و ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ با اجماع تصویب شد.

چندی پیش، مشاور سیاست خارجی «جو بایدن» نامزد دمکرات ها برای ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با اندیشکده "شورای آتلانتیک" آمریکا بر ضررت بازگشت آمریکا به پیمان های بین المللی از جمله توافق جامع قدرت های هسته ای جهان با ایران (برجام) تاکید کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تاکید رئیس جمهور عراق بر لزوم تضمین شفافیت انتخابات آینده

چ نوامبر 4 , 2020
سیاسی/ بین الملل رئیس جمهوری عراق بر لزوم تضمین شفافیت انتخابات آینده این کشور تاکید و اعلام کرد این انتخابات باید بیانگر اراده آزاد رای دهندگان به دور از تقلب و دستکاری باشد. برهم صالح در بیانیه مطبوعاتی بر اهمیت اتحاد مواضع برای مقابله با چالش ها، تلاش ها برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000