واکسن کرونا احتمالا در برابر ویروس جهش یافته مصونیت ایجاد می‌کند

5fe2fc81d9895_5fe2fc81d9898

شرکت سازنده واکسن فایزر/بیواِن‌تِک که در انگلیس هم توزیع می شود می گوید: خیلی محتمل است که این واکسن در مقابل نمونه جهش یافته ویروس کرونا که به تازگی در برخی کشورها شناسایی شده از بدن محافظت کند.

مدیر بیواِن‌تِک اضافه کرد که در صورت لزوم می توان ظرف چند هفته واکسن را برای سرکوب این سویه تازه بازطراحی کرد.

در پی جهش سریع آمار ابتلا در جنوب شرقی بریتانیا، دانشمندان و متخصصان انگلیسی این نمونه جهش یافته را بعد از تحلیل ویروس کشف کردند.

به گفته آنها این سویه می تواند ۷۰ درصد سریع تر از شکل های دیگر ویروس سرایت کند.

گمان می رود نمونه تازه در بسیاری از بخش های بریتانیا در گردش باشد که به خصوص در کِنت، اِسِکس و لندن متمرکز است.

سرعت شیوع در این نواحی بیش از هر جای دیگری در بریتانیاست و برخی از آنها شاهد دو برابر شدن میزان شیوع در یک هفته اخیر بوده اند.

ارقام روزانه که دولت منتشر کرده نشان دهنده ابتلای ۳۶ هزار و ۸۰۴ نفر دیگر در بریتانیاست که از زمان شروع تست انبوه در تابستان یک رکورد به حساب می آید.

سویه تازه ویروس کرونا علاوه بر بریتانیا در دانمارک، استرالیا، ایتالیا و هلند هم دیده شده و گمان می رود که در بسیاری کشورهای دیگر هم وجود داشته باشد.

این سویه به نام "وی او سی-۰۱/۲۰۲۰۱۲" حاوی ۲۳ جهش است و می تواند باعث تغییر رفتار ویروس شود، هرچند هنوز دقیقا روشن نیست که چگونه خواهد بود.

نشانه ای در دست نیست که نمونه جهش یافته باعث شدت علائم بیماری می شود و شواهدی وجود ندارد که حاکی از انتشار راحت تر آن در کودکان باشد، هرچند بررسی این موضوع ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبر ی بی بی سی، واکسن بیو اِن تِک اولین واکسنی بود که اوایل ماه دسامبر در بریتانیا و بعدا در چند کشور دیگر از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا مجوز گرفت.

تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در بریتانیا دوز اول این واکسن را دریافت کرده اند. این واکسن نیازمند تزریق دو دوز به فاصله چند هفته است.

اوگور شاهین، مدیر عامل بیو ان تک در کنفرانسی خبری در آلمان گفت که از نظر علمی کاملا محتمل است که سیستم ایمنی بدن بعد از تزریق واکسن می تواند با سویه تازه ویروس مقابله کند.

او اضافه کرد که این شرکت در صورت نیاز فناوری لازم برای اصلاح خیلی سریع واکسن را در اختیار دارد.

شاهین گفت: جذابیت فناوری آر ان اِی پیامرسان (ام آر ان اِی) این است که می توانیم مستقیما شروع به مهندسی واکسنی کنیم که این جهش تازه را کاملا تقلید می کند – از نظر فنی امکان تهیه واکسنی تازه ظرف شش هفته وجود دارد، یعنی تولید واکسنی که حاوی اطلاعات تازه ویروس باشد.

او تاکید کرد که هنوز مطمئن نیست آیا واکسن کنونی توانایی ایجاد مصونیت در برابر ویروس جهش یافته را دارد یا نه.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کشمکش‌های ترامپ و پلوسی همچنان ادامه دارد

چ دسامبر 23 , 2020
سیاسی/ بین الملل در شرایطی که دونالد ترامپ هنوز هم معتقد است که غیرمنصفانه به جو بایدن باخته است، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ظاهرا پیشنهادهایی دارد که اطمینان حاصل کند ترامپ به نوعی کاخ سفید را ترک خواهد کرد. در شرایطی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000