سیاست‌های اسدالله علم در مواجهه با حوزه علمیه

سیاست‌های اسدالله علم در مواجهه با حوزه علمیه

رسول جعفریان از انتشار جلد سوم کتاب صدسالگی حوزه علمیه قم در پائیز امسال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، امسال یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه در قم توسط آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی است. به همین مناسبت چندین همایش و نشست برگزار شده است. مهمترین اثر مکتوبی که به مناسبت صدسالگی حوزه منتشر شده مجموعه مقالاتی است که به همت رسول جعفریان استاد دانشگاه تهران در دو جلد در نشر مورخ منتشر شده است.

جعفریان در حاشیه نشست شورای علمی فرهنگستان علوم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی خبرآنلاین خبر از ادامه انتشار مجموعه مقالات صدسالگی حوزه داد و گفت: «پس از انتشار دو جلد از مجموعه مقالات به مناسبت صدسالگی حوزه علمیه قم، استقبال خوبی شد و خودم هم مقالات دیگری را با محوریت موضوع قم و حوزه نوشتم. هم اکنون مقالاتی فراهم آمده و به همین دلیل مقرر شد تا جلد سوم مجموعه مقالات صد سالگی حوزه علمیه قم نیز منتشر شود»

عضو پیوسته فرهنگستان علوم درباره موضوع مقالات جلد سوم نیز گفت: «موضوعات متنوعی در جلد سوم کار شده است که از جمله آن می‌توان به مقاله خوبی درباره صالحی نجف‌آبادی و همچنین مقاله‌ای درباره نظر آیت‌الله سید محمد محقق داماد درباره نظریه ولایت فقیه اشاره کرد.»

جعفریان در پایان با اشاره به گسترش موضوعات مورد بررسی در جلد سوم گفت: «در این جلد مقاله‌‍ای درباره سیاست‌های اسدالله علم و همچنین علی امینی در دوره‌ای که نخست‌وزیری را بر عهده داشتند در قابل حضوزه علمیه قم منتشر خواهد شد که در نوع خود خواندنی و جالب است.»

شایان ذکر است جلدهای اول و دوم صدسالگی حوزه قم به ترتیب در آبان ۱۴۰۰ و اردیبهشت ۱۴۰۱ منتشر شده بودند.

۶۵۶۵

پست بعدی

خبر ویژه سخنگوی وزارت صنعت برای بازار خودرو/ قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد

س سپتامبر 6 , 2022
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از اول مهر، واردات خودرو انجام می‌شود گفت: قیمت خودروهای وارداتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو تعیین شده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000