آزارهای شیطانی دخترخوانده از سوی مردی که مدعی است جنون دارد

حکم اعدام ناپدری که متهم است دختر خوانده‌اش را مورد آزار قرار داده، در دیوان عالی نقض شد و پرونده مورد رسیدگی دوباره قرار خواهد گرفت.

 یک سال قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی شکایتی علیه همسرش مطرح کرد و در تشریح ماجرا گفت: چند سال قبل وقتی دخترم 4 ساله بود همسرم را در یک سانحه رانندگی از دست دادم. مدتی بعد یکی از بستگان نزدیک همسرم به خواستگاری‌ام آمد و من برای اینکه دخترم زیر دست غریبه بزرگ نشود پیشنهادش را پذیرفتم و با او ازدواج کردم. اوایل زندگی خوبی داشتیم تا اینکه دخترم کم‌کم بزرگ شد و من متوجه تغییر رفتارش شدم، گوشه گیر شده بود و گاهی هم عصبی و پرخاشگر؛ بعد متوجه شدم که او نسبت به پدرخوانده‌اش حس خوبی ندارد.

با این شکایت مرد ۴۳ ساله بازداشت شد و در بازجویی‌ها وقتی در برابر مستندات قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت: من مهسا را آزار داده‌ام و حالا هم عذاب وجدان دارم و پشیمان هستم.
با اعترافات صریح متهم برای وی کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه مادر قربانی به جایگاه رفت و گفت: با اینکه از این مرد فرزند مشترکی دارم اما برایش درخواست اشد مجازات را دارم.
سپس دختر 17 ساله به جایگاه رفت و با تشریح آزارهای 7 ساله ناپدری درخواست اشد مجازات کرد.
پس از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من بیماری اعصاب و روان دارم و همین موضوع باعث شده تا چنین کاری بکنم، حالا هم از کارم پشیمانم و تقاضای بخشش دارم. اگر پزشکی قانونی سلامت روانی‌ام را بررسی می‌کرد حرف‌هایم اثبات می‌شد.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم را به اعدام محکوم کردند.پس از صدور رأی، متهم به حکم صادره اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت.
در این میان وکیل متهم با ارائه مدارکی مدعی شد موکلش از سلامت روان برخوردار نیست و اختلال روانی دارد.
با طرح این ایرادات، قضات شعبه 51 دیوان عالی کشور حکم اعدام را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند. به این ترتیب قرار شد متهم پس از معاینه از سوی کارشناسان پزشکی قانونی، در شعبه هم‌عرض محاکمه شود.

منبع: ایران

پست بعدی

تولید ماهی تیلاپیا آزاد شد

چ دسامبر 6 , 2023
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: محدودیت‌های تولید ماهی تیلاپیا در کشور برداشته شده است و تولید این محصول در کشور افزایش می‌یابد تا مانند ماهی قزل‌آلا تبدیل به گونه‌ای تجاری شود. حسین حسینی در هفتمین نمایشگاه‌ بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته اظهار داشت: تولید تیلاپیا در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000