دانه چیا هاژه

دانه چیا، یک نوع شبه غلات بومی کشور مکزیک است که جزء نعناییان محسوب می‌شود. این دانه، دارای طبع سرد و تر است، سرشار از فیبر بوده و برای استفاده در رژیم‌های لاغری بسیار معروف است. فیبر موجود در این دانه، با فیبر موجود در نشاسته و انواع کربوهیدرات‌ها متفاوت می‌باشد. علاوه بر فیبر، دانه چیا سرشار از انواع مواد مغذی مانند امگا 3، کلسیم، منیزیم، ویتامین B3، پروتئین، مس و… است. به دلیل مواد مغذی موجود در این دانه، مصرف دانه چیا برند هاژه، برای کودکان که در سنین رشد هستند، بسیار توصیه می‌شود.

بازرگانی صداقت

با صنعتی شدن کشاورزی و به وجود آمدن صنایع غذایی، مواد غذایی فراوانی با تنوع زیاد در اختیار مردم قرار گرفت. اما با وجود در دسترس قرار گرفتن مقدار زیادی مواد غذایی در دسترس مردم، با به کار بردن مواد شیمیایی و نگهدارنده و سایر افزودنی‌ها، از کیفیت مواد غذایی کم شده و مصرف غذای سالم به یک مسئله مهم تبدیل شده است. به همین دلیل، هدف اصلی بازرگانی صداقت، اصلاح مشکلات تغذیه‌ای و تولید محصولات غذایی سالم برای داشتن جامعه‌ای سالم و مبارزه با مشکلات سلامتی است. بازرگانی صداقت تحت عنوان برند هاژه از سال 1384 در زمینه مواد غذایی سالم فعالیت می‌کند و با ارائه خدمات مویرگی به فروشگاه‌های مواد غذایی تهران، سعی بر نهادینه کردن فرهنگ سالم‌خواری دارد. دانه چیا، کینوا، جو دوسر پرک و… از جمله محصولات این بازرگانی به شمار می‌روند.

خواص دانه چیا

دانه چیا، خواص فراوانی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فشارخون: این دانه به خاطر غنی بودن از امگا 3، منیزیم و منگنز، برای کاهش قندخون و بهبود دیابت نوع 2 بسیار مفید است. به علاوه، افرادی که به صورت روزانه این دانه را مصرف می‌کنند، اظهار کرده‌اند که مصرف آن باعث کنترل فشار خون آن‌ها شده است.
  • سلامت قلب: مصرف دانه چیا برای پیشگیری از بیماری سرخرگ کرونری، سکته قلبی و سندروم سوخت‌وسازی بسیار مفید است.
  • سلامت اعصاب: به دلیل وجود مس و منیزیم درون این دانه، با مصرف آن می‌توانید به بهبود و تامین سلامت سیستم عصبی و تقویت سیستم ایمنی خود کمک کنید.
  • پیشگیری از سرطان: به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا3 در دانه چیا، این دانه برای جلوگیری از ایجاد تومور و سرطان در بدن بسیار مفید است.
  • سلامت استخوان‌ها: این دانه سرشار از مواد معدنی است؛ این مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، مس، روی و منگنز باعث تقویت و سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها می‌شوند.

علاوه بر موارد نام برده، مصرف دانه چیا هاژه، به دلیل وجود ویتامین‌ها و پروتئین‌های درون آن برای سلامت پوست‌ و مو، رفع بی‌خوابی و افزایش انرژی کمک بسیاری می‌کند. شما می‌توانید این دانه خوشمزه و مقوی را از بازرگانی صداقت در مقادیر مختلف خریداری نمایید.

دانه چیا و لاغری

همان طور که اشاره شد، استفاده از دانه چیا برای لاغری طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کسانی که به دنبال رژیم‌های لاغری هستند، این دانه را در لیست مواد غذایی خود قرار می‌دهند. اگر شما هم برای لاغری به دنبال مصرف این دانه هستید، باید در نظر داشته باشید که بیشترین تاثیر این دانه زمانی است که آن را در حالت ژله‌ای خود مصرف می‌کنید. زیرا؛ در این صورت حجم زیادی از معده شما با آن پر می‌شود و میل شما برای بیشتر غذا خوردن کاهش پیدا می‌کند. بهتر است دانه چیا را قبل از ناهار و شام مصرف کنید تا بیشترین تاثیر آن‌ها را برای لاغری مشاهده نمایید.

برای مصرف دانه چیا هاژه به صورت ژله‌ای، باید آن را در آب خیس کنید و زمانی که به بیشترین حجم خود رسید، آن را میل نمایید. البته، از این دانه می‌توان برای تهیه انواع نوشیدنی و اسموتی، سوپ، کیک، ماست، سالاد و انواع دسر استفاده کرد؛ به این صورت می‌توانید کودکان خود را به مصرف این دانه تشویق کنید. زیرا؛ به دلیل حالت ژله‌ای، ممکن است کودکان علاقه چندانی به مصرف آن‌ها نداشته باشند. اگر به فکر لاغری هستید، همین حالا به بازرگانی صداقت مراجعه کرده و نسبت به خرید این دانه اقدام نمایید.

نحوه مصرف دانه چیا

دانه چیا، علاوه بر اینکه برای لاغری استفاده می‌شود، به دلیل طعم کمی که دارد می‌تواند با سایر وعده‌های غذایی شما ترکیب شود. این دانه را به روش‌های مختلفی می‌توان مصرف کرد؛ مثلا می‌توان آن را به صورت پخته، خام و حتی نوشیدنی مصرف مورد استفاده قرار دهید.

اگر دوست دارید این دانه را به صورت پخته مصرف کنید، می‌توانید از آن فرنی درست کنید؛ به این صورت که 2 قاشق غذاخوری دانه چیا هاژه را در یک لیوان شیر مخلوط کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه روی اجاق گاز بگذارید تا به شکل یک فرنی با غلظت مورد نظر شما برسد. این فرنی را می‌توانید با عسل، آجیل، میوه‌های تازه و یا خشک میل کنید. همچنین می‌توانید زمانی که هنوز فرنی شما آماده نشده، افزودنی‌هایی مانند پودر کاکائو و یا آبمیوه به آن اضافه نمایید.

اما اگر علاقه‌ای به مصرف این دانه به صورت پخته ندارید، می‌توانید آن را با غذاهای دیگر ترکیب کنید. مثلا؛ ترکیب این دانه و انواع ساندویچ‌ها مانند ساندویچ کره بادام زمینی، سالاد تن ماهی و…. حتی می‌توانید دانه چیا را با جو دوسر هاژه که بسیار مقوی و خوشمزه است نیز ترکیب کرده و لذت ببرید.

علاوه بر دو مورد قبلی، اضافه کردن این دانه به اسموتی‌های مختلف و یا افزودن آن به نوشیدنی‌های گرم مانند چای و دمنوش می‌تواند گزینه خوبی باشد. بازرگانی صداقت این دانه مقوی را در مقادیر مختلف و با قیمت بسیار مناسب عرضه کرده است.

محصولات هاژه

برند هاژه، با فعالیت در زمینه تولید محصولات غذایی سالم و ترویج تغذیه سالم، به پخش محصولاتی مانند انواع غلات، دانه چیا، برنج قهوه‌ای، سبوس برنج، جو دوسر پرک ، جو دوسر، آرد جو دوسر، کینوا ، انواع حبوبات، شور، ترشی و رب گوجه می‌پردازد. هدف شرکت بازرگانی صداقت، به دست آوردن رضایت مشتریان به وسیله اهمیت به ارزش غذایی بالای محصولات و سالم و ارگانیک بودن آن‌ها می‌باشد. بدین ترتیب، با مصرف محصولات هاژه، می‌توانید از سالم بودن تغذیه خود اطمینان حاصل کنید.

اگر از دسته افرادی هستید که به تغذیه خود اهمیت می‌دهید و غذاهای سالم و مقوی مصرف می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم به سایت بازرگانی صداقت مراجعه کرده و از محصولات آن خریداری نمایید.

پست بعدی

آموزش شبکه را از کجا شروع کنیم؟ مصاحبه با محمد نصیری

پ ژوئن 22 , 2023
این خیلی مهم است که از تجربه افراد آگاه به حوزه فناوری اطلاعات برای ساختن آینده کاریمان استفاده کنیم. امروز در قالب مصاحبه ای از انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران به سراغ مهندس محمد نصیری می رویم ، شخصی که سالها در بالاترین سطوح حوزه فناوری اطلاعات ایران در حوزه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000