تکرار ادعا‌های ضدایرانی رییس جمهور آذربایجان/ سفارت ما در ایران فعلاً تعطیل است

رییس جمهور آذربایجان با تکرار ادعا‌های ضدایرانی خود مدعی شد که سفارت کشورش در ایران به برخی دلایل امنیتی تعطیل است.

الهام علی اف در چهارمین همایش بین المللی “شکل گیری ژئوپلیتیک در کشور” گفت: الان سفارت ما در تهران تعطیل است. این تصمیم من بود، زیرا برای من امنیت و جان مردم ما مهمتر از این است که آن‌ها در ایران به آن فکر کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان، «آذرتاج»، علی اف در ادامه ادعا‌های ضد ایرانی خود افزود: مدتی قبل نیز از سوی برخی از اشخاص ایران‌پرست یک نماینده پارلمان ترور شد. مشخص شد که این افراد از ایران دستور گرفته‌اند!

وی مدعی شد: همه این‌ها عبور ایران از خطوط قرمز‌ها بود. در حال حاضر روابط با ایران در پایین‌ترین سطح قرار دارد و گفتن اینکه در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد سخت است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان صبح جمعه (هفتم بهمن) از حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران خبر داد که در پی آن یک دیپلمات این کشور کشته و دو دیپلمات دیگر هم مجروح شدند. این وزارتخانه همچنین سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو را احضار کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پس از این حادثه ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.

حسین امیرعبداللهیان نیز در پی این حادثه با جیحون بایراموف در این رابطه تلفنی گفتگو کرد و ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهاد‌های امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

در پی این حادثه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که سفارتش در تهران را بسته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست بعدی

زلنسکی خواستار محاکمه پوتین شد

پ مه 4 , 2023
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد. رئیس جمهور اوکراین طی سخنانی درباره تازه‌ترین تحولات جنگ در کشورش و تشدید تنش‌ها با روسیه پس از حمله پهپادی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000