زلنسکی خواستار محاکمه پوتین شد

رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد.

رئیس جمهور اوکراین طی سخنانی درباره تازه‌ترین تحولات جنگ در کشورش و تشدید تنش‌ها با روسیه پس از حمله پهپادی به کرملین اظهارنظر کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» در این خصوص گفت: صلح پایدار، با قدرت ارزش‌ها و قانون برقرار می‌شود نه با فرار از مجازات ارتکاب جنایات و ما خواهان صلح واقعی هستیم.

وی در ادامه مدعی شد: روسیه فقط طی ماه گذشته ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی مرتکب شده است. پوتین باید در دادگاه بین المللی کیفری به اتهام ارتکاب جنایت محاکمه شود.

 

این اظهارات زلنسکی در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیروز در سخنانی از دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کاخ کرملین خبر داد و گفته بود: رژیم کی یف بامداد روز چهارشنبه سوم ماه می اقدام به انجام حمله پهپادی به اقامتگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین داشت.

 

در همین ارتباط، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه به دنبال آشکار شدن ابعاد جدیدی از اقدام اوکراین در حمله پهپادی به کاخ کرملین تأکید کرد: هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی «زلنسکی» وجود ندارد. او حتی برای امضای تسلیم بدون قید و شرط هم دیگر لازم نیست. همانطور که می‌دانید هیتلر نیز آن را امضا نکرد.

منبع: مهر

پست بعدی

وزیری که قیمت چهارچرخ را دو برابر کرد/ قیمت خودرو بعد از استیضاح فاطمی امین چقدر تغییر کرده است؟/ جدول و نمودار

ش مه 6 , 2023
قیمت خودرو از اسفند 1400 تا 1401 تقریبا دو برابر شده است. با این حال، قیمت برخی خودروها بعد از استیضاح فاطمی امین تغییر زیادی نکرده است. اگرچه بازار خودرو از مدت ها پیش دچار فراز و نشیب شده است اما شکی نیست که عملکرد وزیر سابق صمت در این […]
فاطمی امین - fatemi amin

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000