فوتبال ایران از نگاه یک اسپانیایی/ هرناندس: خوشحالم شبیه مسی هستم

سرمربی اسپانیایی نساجی که از چند هفته قبل هدایت این تیم را برعهده گرفته، درباره موضوعات مختلفی از جمله کیفیت فنی فوتبال ایران و مقایسه بازیکنان ایرانی با کشورهای عربی منطقه خلیج فارس پرداخته است.

به گزارش ایسنا، پس از حضور پاکو خمس روی نیمکت تراکتور و خواکین دستیار اسپانیایی او در جمع تبریزی‌ها و همچنین کالی تروئبا در مس کرمان، یک اسپانیایی جدید به جمع مربیان اسپانیایی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران اضافه شد.

کارلوس انرخوس هرناندس بیشتر دوران حضورش را در تیم‌های پایه گذرانده و تیم بزرگسالان الشباب عربستان مهم ترین تیمی بود که سابقه هدایتش را داشت. او از چند هفته قبل جانشین حمید مطهری شده و برای اثبات توانایی‌های خود و دریافت یک قرارداد بلند مدت، چند هفته مهلت دارد.

هرناندس در این مدت در لیگ نتایج موفقی نگرفته اما توانست تیمش را به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برساند. شاگردان کارلوس هرناندس در آخرین دیدار تیم‌شان موفق شدند پیکانی را با ۳ گل شکست دهند و اکنون در مرحله نیمه نهایی قرار دارند تا از عنوان قهرمانی سال گذشته خود در این رقابت‌ها دفاع کنند.

هرناندس که فقط تا پایان فصل با نساجی قرارداد بسته، سه بازی دیگر با تیمش در لیگ برتر دارد.

هرناندس طی مدتی که در ایران حضور پیدا کرده از شرایطش در فوتبال ایران راضی است و می‌گوید تمام توانش را برای تیمش به کار می‌گیرد. به سراغ سرمربی اسپانیایی نساجی رفتیم و دقایقی با او به گفت‌وگو پرداختیم.

 

* مسیر فوتبالی‌تان چگونه به ایران رسید؟

کارم را در کشورهای حوزه خلیج فارس شروع کردم. باشگاه نساجی از من درخواست کرد که به مدت یک ماه با این تیم قرارداد ببندم و به اینجا بیایم. خواستم تجربه جدیدی درباره فوتبال به دست آورم.

* از فوتبال عربستان صحبت کنید. چه تفاوتی با فوتبال ایران دارد؟

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، باید بگویم تکنینک عرب‌ها مثل ایرانی‌ها نیست. بازیکنان ایرانی بسیار بهتر هستند و اگر ببینید ایرانی‌ها در اروپا بیش‌تر از عربستانی‌ها هستند.

تکنیک عرب‌ها مثل ما نیست. بازیکنان ایرانی بسیار بهتر هستند و اگر ببینید ایرانی‌ها در اروپا بیشتر از عربستانی‌ها هستند.تفاوت‌شان هم این است که در لیگ عربستان ۷ بازیکن خارجی در هر تیم وجود دارد. این ۷ بازیکن بسیار باکیفیت هستند و این یک تفاوت کوچک بین دو لیگ است. با این حال لیگ ایران در آسیا در رده چهارم قرار دارد.

 

* حضور در نساجی و فوتبال ایران را چطور می‌بینید؟

ایران تجربه جدیدی برای من است. من باید خودم را تطبیق دهم. از چیزی ناراضی نیستم و کارم را انجام می‌دهم. در حال حاضر تمام تمرکزم را روی لیگ و دو بازی آخر است.

مردمان مهربانی دارید. تاریخچه مردم ایران بسیار بزرگ است و وقتی آمدم مثل یک ایرانی با من برخورد شد.از زندگی در ایران راضی هستم. مردمان مهربانی دارید و وقتی آمدم استقبال گرمی از من شد. تهران شهر بسیار بزرگ و زیبایی است و در تهران همه چیز وجود دارد. تاریخچه مردم ایران بسیار بزرگ است و وقتی آمدم مثل یک ایرانی با من برخورد شد. از شرایط راضی هستم.

* از فوتبال ایران، مربیان و بازیکنان ایرانی چقدر شناخت دارید؟

یکی از بازیکنانی که می‌شناسم جواد نکونام است که در لالیگا بازی کرده است. ایران بازیکنان بزرگی دارد که در اروپا بازی می‌کنند و تیم ملی ایران هم همیشه با تیم‌های قدرتمندی بازی می‌کنند و نتیجه می‌گیرند. بازیکنان ایرانی هدف‌شان همیشه پیشرفت و بازی در اروپا است. وقتی مربی خارجی چنین طرز فکری را می‌بیند بسیار قابل اهمیت است.

* الهلال سابقه همکاری با مورایس را در عربستان دارد و پاکو خمس هم‌وطن شماست. نظرتان درباره این دو مربی خارجی چیست؟ 

از مورایس شناخت زیادی ندارم اما مربی تیم رقیب ما در عربستان بود. البته او مربی بسیار باتجربه و با دانشی است و مربی خوبی است. او همیشه اجازه می‌دهد مربیان با او کار کنند و به شرایط بهتری برسند.

پاکو خمس هم مربی بسیار بزرگی است و شخصیتی دارد که بسیار می‌خواهد یاد بگیرد. من به عنوان یک مربی جوان از او کارهای زیادی دیدم و یاد گرفتم. بازی با تراکتور برای من هیجان خاصی خواهد داشت.

 

* بازی‌های ایران را در جام جهانی را دنبال کردید؟ ارزیابی‌تان از تیم ملی ایران چیست؟

وقتی یک تیم به جام جهانی می‌رسد، از موانع مختلفی رد می‌شود. بعضی وقت‌ها می‌بینید یک تیم خوب کار می‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد. ایران در چند دوره اخیر به جام جهانی رفت و حتما لیاقتش را داشت. ایران بازیکنان بسیار قدرتمندی دارد.

* بازی ایران و اسپانیا در جام جهانی را در خاطرتان است؟

بازی بسیار سختی بود. ایران بسیار خوب دفاع کرد چون بازیکنان بسیار بزرگی داشت. ایران و اسپانیا در یک سطح بازی کردند و تقابل دو تیم نزدیک بود. به نظر من سطح فوتبال ایران و اسپانیا تفاوتی زیادی ندارد. ایرانی‌ها از نظر فیزیکی و تکنیکی خوب هستند و از نظر تاکتیکی هم باید بگویم مربیان بزرگی در ایران حضور دارند. به هر حال بازی مقابل تیمی که یازده بازیکن خوب دارد سخت است.

سطح فوتبال ایران و اسپانیا تفاوتی زیادی ندارد. ایرانی‌ها از نظر فیزیکی و تکنیکی خوب هستند و از نظر تاکتیکی هم باید بگویم مربیان بزرگی در ایران حضور دارند.البته دلیل این ماجرا تقابل تیم‌های لیگ برتری مقابل لیگ یکی‌هاست. بعضی وقت‌ها تیم‌های دیگر ممکن است برای تیم‌های لیگ برتر و مطرح‌تر مشکل ساز می‌شوند.

* خودتان را در آینده کجا می‌بینید؟

هیچوقت نمی‌توانم بگویم کجا خواهم بود. برای من تمرین کردن و کار کردن مهم است. دوست دارم کار کنم اما نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم. من هرجا هستم آن‌جا تمرکز می‌کنم. اکنون هم در نساجی هستم و روی این تیم تمرکز و تلاش می‌کنم.

* شما را در آینده روی نیمکت تیم‌های لالیگایی می‌بینیم؟

امیدوارم. برای رسیدن به اهداف راه‌های متفاوتی وجود دارد. نمی‌دانم در آینده کجا می‌توانم باشم. سعی می‌کنم هر جا باشم با تمام توان کار کنم.

* شما خوشحالی خاصی با هواداران دارید. در همه باشگاه‌ها این انرژی را نشان می‌دهید؟

من انرژی خاص و روحیه شادابی دارم اما وقتی وارد یک تیم می‌شوم به دنبال اتحاد بازیکنان هستم. من تلاش می‌کنم از نظر روحی، کاری و سازماندهی همه چیز درست باشد.

 

* در ایران به شما می‌گویند شبیه لیونل مسی هستید. شما این‌گونه فکر می‌کنید؟

خوشحالم مرا با مسی مقایسه و تشبیه می‌کنند. (باخنده)

* صحبت پایانی…

شرایط اینجا فوق‌العاده است. هواداران نساجی پرشور هستند و فوتبال با آن‌ها جذاب‌تر است. هواداران ایران در مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس یک چیز دیگر هستند و بسیار عالی‌اند. کلمه‌ای که بتواند مرا راضی کند را نمی‌توانم بگویم. برای یک مربی این حجم از هواداران فوق‌العاده است.

منبع : ایسنا

پست بعدی

برد شه‌بخش مقابل بوکسور تاجیک در قهرمانی جهان

چ مه 3 , 2023
دانیال شه‌بخش در اولین دیدار خود از مسابقات بوکس قهرمانی جهان به برتری رسید.  به گزارش ایسنا، در سومین روز از رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان، دانیال شه‌بخش، بوکسور وزن ۶۰ کیلوگرم در اولین گام به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و به […]
دانیال شه بخش - اخبار آزاد

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000