چه کسانی شیر افتخاری ونیز را می‌گیرند؟

ایسنا نوشت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز یک کارگردان و یک بازیگر را به عنوان دریافت کنندگان جایزه افتخاری شیر طلایی سال ۲۰۲۳ معرفی کردند.

جشنواره فیلم ونیز «لیلیانا کاوانی» کارگردان کهنه‌کار ایتالیایی و «تونی لئونگ چیو-وای» بازیگر هنگ کنگی را برای دریافت یک عمر دستاورد شیرهای طلایی امسال تعیین کرده است.

«کاوانی» ۹۰ ساله که آثارش شامل فیلم کلاسیک «نگهبان شب» (۱۹۷) با بازی «درک بوگارد» و «شارلوت رمپلینگ» و «ماجرای برلین» در سال ۱۹۸۵ است، چندین فیلم در جشنواره ونیز داشته است و «فرانچسکو اسیسی»، «گالیلئو»، «کلاریس» و «سال آدم خوارها» از جمله دیگر آثار این فیلمساز ایتالیایی محسوب می‌شوند.

«تونی لئونگ» هم برای بازی در فیلم «در حال و هوای عشق» ساخته «وونگ کاروای»، «قهرمان» از «ژانگ ییمو» و فیلم اخیر مارول «شانگ چی» و همچنین «افسانه ده حلقه» شناخته می‌شود. او همچنین سابقه نقش آفرینی در سه فیلم برنده جایزه شیر طلایی ونیز شامل «شهر غم» (۱۹۸۹) اثر «هو شیائو-شبن»، «سیکلو» (۱۹۹۵) اثر «تران آن هونگ» و «شهوت، احتیاط» (۲۰۰۷) اثر «آنگ لی» را در کارنامه دارد.

هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان است از تاریخ از ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.

۵۷۲۴۵

پست بعدی

قول رییس کل بانک مرکزی برای کاهش تورم/ رونمایی از برنامه جدید برای رسیدن تورم به کانال ٢٠ تا ٣٠ درصد

س مارس 28 , 2023
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد بانک مرکزی برنامه جدی برای کاهش تورم درپیش دارد و قرار است تورم را تا کانال 20 تا 30 درصدی پایین بیاورد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس بانک مرکزی درباره برنامه خود برای کاهش تورم اظهار نظر کرد. رئیس کل بانک مرکزی گفت: برنامه‌ای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000