ایران چگونه تنگه هرمز را می‌بندد؟ + عکس

ایران چگونه تنگه هرمز را می‌بندد؟ + عکس کد خبر: 601550 | ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۵:۰۵:۰۰ اعتمادآنلاین |

در تصویر زیر منطقه تحت پوشش برخی موشک‌های حاضر در سازمان رزم نیروهای مسلح و تخمینی از زمان مورد نیاز برای رسیدن به هدف (بسته به فاصله) نمایش داده شده است. فرضا یک موشک کروز ساب‌سونیک مانند نصر٬نصیر یا نور ظرف ۳ تا ۶ دقیقه بعد از پرتاب (بسته به موقعیت شلیک) میتواند هدفی در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری را منهدم کند.

خلیج1

خلیج2

به گزارش مشکات، بلاشک موشک‌های کروز ضدکشتی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز٬ تهدیدی بالقوه برای شناورها هستند. عرض کم آب‌های منطقه خلیج فارس٬ وجود جزایر متعدد و نزدیکی خطوط کشتیرانی به ساحل٬ توانایی واکنش شناورهای نظامی جهت کشف٬ رهگیری و دفاع در برابر این نوع تهدیدات را به حداقل میرساند. از طرفی پرتابگرهای موشک‌های کروز میتوانند در هر نقطه‌ای از خط ساحلی طویل استان هرمزگان (۲۲۳۷ کیلومتر) استقرار پیدا کنند و این موضوع باعث میشود تا طرف مقابل در شناسایی زودهنگام آن‌ها با چالش مواجه شود.

پست بعدی

مداح معروف: من با قیمت دلاری داروی سرطان کار دارم

ش مارس 11 , 2023
کد خبر: 601579 | ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۶:۲۰:۰۰ اعتمادآنلاین | حمیدرضا علیمی در توییتی پس از توافق ایران و عربستان نوشت: با هرکی میخواین صلح کنید من فقط با قیمت #داروی_سرطان که با قیمت دلار کلی تغییر قیمت پیدا میکنه کار دارم… #دعای_مردم آگهی مداح معروف: به یک نفر جهت به توپ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000