لاوروف در عربستان با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس دیدار می‌کند

اعتمادآنلاین|

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه قرار است روز چهارشنبه در ریاض با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس دیدار و رایزنی کند.

به گزارش فارس، به نقل از رویترز به نقل از دو مقام در کشورهای حاشیه خلیج فارس گزارش داد، انتظار میرود لاوروف با وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، بحرین و قطر در مقر این شورا در ریاض دیدار کند.

براساس این گزارش، مشخص نیست که محور این مذاکرات چه مسائلی است اما قرار است وزرای خارجه شورای همکاری با دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز به صورت آنلاین دیدار کنند.

این مقامات از بیان جزئیات بیشتر خودداری کردند اما به نظر میرسد بحران اوکراین و بازار انرژی از مسائل احتمالی در این دیدارها باشد.

سفر لاوروف به منطقه خلیج فارس یک روز قبل از برگزاری نشست اوپک پلاس در وین انجام میشود.

عربستان سعودی به همراه دیگر اعضای اوپک که شرکای روسیه در اوپک پلاس هستند از سوی غرب برای افزایش تولید روزانه نفت به شدت تحت فشار قرار دارند.

قیمت نفت در بازارهای جهانی از زمان حمله نظامی روسیه اوکراین و تحریمهای غرب علیه مسکو افزایش بی سابقه ای پیدا کرده است.

روز 24 فوریه سال جاری میلادی (پنجم اسفند ماه گذشته)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد.

پست بعدی

روبل خیز برداشت

س مه 31 , 2022
ایسنا به نقل از اکونومیک نوشت: روبل در معاملات بی‌ثبات بورس مسکو به شدت تقویت شد و برخی از ضررهای سنگین هفته گذشته را به دلیل حفظ حمایت از کنترل سرمایه و حساب تجاری قوی روسیه معکوس کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000