کاهش تنش‌ها میان تهران و واشینگتن به سود عراق است

کاهش تنش‌ها میان تهران و واشینگتن به سود عراق است کد خبر: 596956 | ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۲:۳۶ اعتمادآنلاین |

«فواد حسین» که برای دیدار با مقام های آمریکایی به واشنگتن رفته بود، در مصاحبه اختصاصی با تارنمای "المانیتور" گفت: با مقام‌های آمریکایی و ایرانی در تماس هستیم و هر دو طرف به ما اعتماد دارند. به سود عراق است که تنش کمتری میان تهران و واشنگتن باشد.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی فواد حسین با المانیتور را در ادامه می خوانید:

  • آمریکا متحدی مهم و ایران همسایه ای پر اهمیت است که منافع مشترک بسیاری از جمله مرز، دین، فرهنگ، اقتصاد و تجارت با آن داریم. امیدوارم که طرفین دوباره با یکدیگر گفت‌وگو کنند اما تصمیم با خودشان است.
  • تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران و روسیه تنها یک مسئله برای عراق نیست. این تحریم ها تراکنش با بانک ها و تمامی کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. عراق انتظار دارد تا بدهی خود را به ایران و روسیه پرداخت کند. اما هیچ اقدامی که به عراق و بانک های عراقی لطمه وارد کند انجام نخواهیم داد.
  • ما به مقام های روس و ایرانی توضیح داده ایم که لازم است تا رویکرد جایگزینی برای همکاری با آمریکایی‌ها بیابیم.

پست بعدی

تصادف زنجیره ای در کرمان با فوت ۳ نفر

د فوریه 13 , 2023
معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از وقوع تصادف زنجیره ای در ۷۰ کیلومتری محور جیرفت راین خبر داد و گفت: در این حادثه ۶ نفر مصدوم و ۳ نفر فوت شدند. محمد امیرخانی در گفت‌وگو با خبرآنلاین بیان کرد: در پی وقوع تصادف زنجیره ای در ۷۰ کیلومتری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000