گلایه روزنامه دولت از تخلیه سفارتخانه باکو در تهران؛ مقامات جمهوری آذربایجان واکنش شتابزده داشتند

گلایه روزنامه دولت از تخلیه سفارتخانه باکو در تهران؛ مقامات جمهوری آذربایجان واکنش شتابزده داشتند کد خبر: 594298 | ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۲۰:۱۰:۲۴ اعتمادآنلاین |

روزنامه ایران از اینکه مقامات جمهوری آذربایجان در پی حمله به سفارتخانه باکو در تهران، حکم به تخلیه فوری سفارت خود داده‌اند گلایه کرده و نوشته: وقتی طرفیت دیپلماتیک ایران معطوف به رسیدگی به این اتفاق شده انتظار بود مقامات باکو در دام واکنش‌های شتابزده نیفتند.

به گزارش ایران، مقام‌های آذربایجانی باید نسبت به انتشار دیدگاه‌هایی همچون تحلیل رسانه آذربایجانی «ینی مساوات» که از نزدیک‌ترین رسانه‌ها به رئیس‌جمهور آذربایجان به شمار می‌رود، حساسیت بیشتری به خرج دهند؛ جایی که این رسانه باکویی در واکنش به حمله اخیر خواستار ایجاد هرچه سریع‌تر چتر امنیتی باکو و تل‌آویو در شمال ارس و فراخواندن سفیر از تهران شده است. در شرایطی که بیشترین ظرفیت دیپلماتیک و امنیتی ایران در 48 ساعت گذشته معطوف رسیدگی به این اتفاق شده است، کمترین انتظاری که از مقام‌های جمهوری آذربایجان می‌رفت، ممانعت از افتادن در دام واکنش‌های شتابزده بود؛ خاصه زمانی که دیگر بازیگران فرصت را غنیمت شمرده تا از این رویداد برای مخدوش کردن رابطه دیپلماتیک تهران و باکو بهره ببرند.

ایران در ادامه به گلایه نوشته است: مقام‌های آذربایجانی به جای آنکه چند روزی را برای شفاف‌سازی و روشن شدن ابعاد این ماجرا در نظر بگیرند، حکم به تخلیه فوری سفارت خود داده‌اند. سرعت اقدامات باکو به اندازه‌ای پرشتاب است که به درستی می‌توان این سؤال را پرسید، اهدافی که از اجرای این تصمیمات عجولانه دنبال می‌شود، چیست؟ پرسشی که با توجه به همدردی و همکاری همه‌جانبه تهران برای روشن شدن ابعاد این ماجرا، این مفروض را به ذهن متبادر می‌کند که چنین واکنش‌هایی برآمده از یک سیاست مستقل نیست.

پست بعدی

وضعیت امدادرسانی در خوی

د ژانویه 30 , 2023

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000