احضار سفیر ایران به وزارت خارجه هلند

احضار سفیر ایران به وزارت خارجه هلند کد خبر: 591990 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰ اعتمادآنلاین |

وزارت خارجه هلند در اقدامی مداخله‌جویانه به بهانه اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری، جاسوس دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی، سفیر ایران را احضار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، ووپکه هوکسترا، وزیر خارجه هلند در این دیدار، نگرانی خود از اعدام علیرضا اکبری به علیرضا کاظمی، سفیر ایران در هلند ابراز کرد.

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، علیرضا اکبری به افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم و این حکم اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI6 و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

پست بعدی

بیشترین بارش باران خوزستان در آغاجاری ثبت شد

س ژانویه 17 , 2023
اهواز – بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر استان خوزستان در ایستگاه باران سنج آغاجاری با ۲۷.۱ میلیمتر ثبت شد. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان خوزستان، میزان بارندگی در این مدت در ایستگاه‌های باران سنج بهبهان ۲۲.۶، هندیجان ۲۲.۳، آبادان ۲۰، رامهرمز ۱۵.۱، شادگان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000