بررسی مقایسه‌ای «هایدگر و ویتگنشتاین»

بررسی مقایسه‌ای «هایدگر و ویتگنشتاین»

ایسنا نوشت: نشست بررسی «هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه‌ای از نظرگاه انسان‌شناسی فلسفی» برگزار می‌شود.

احسان‌ کریمی ترشیزی برای نگارش رساله «هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه‌ای از نظرگاه انسان‌شناسی فلسفی» برگزیده‌ هفتمین و هشتمین دوره‌ی جایزه‌ دکتر رضا داوری اردکانی شده و به همین بهانه نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه از ساعت ۱۵ به موضوع یاد شده اختصاص یافته که با سخنرانی احسان کریمی‌ترشیزی برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: این بحث تحقیقی است در مبانی اندیشه‌های هایدگر و ویتگنشتاین، از یک نظرگاه انسان‌شناسیک. از این روی، هدفی که در پی آن است، گرچه بی‌سابقه نیست، بلندپروازانه و تا حدی مخاطره‌آمیز است، چرا که می‌کوشد این دو فیلسوف بزرگ قرن بیستمی را، که آن‌ها را برجسته‌ترین نمایندگان دو سنت فلسفی به ظاهر متفاوت، و حتی متباعد، می‌انگارند، در حد توان و مایه‌ی خود، در یک گفت‌وگوی فلسفی سازنده وارد کند.

این گفت‌وگو بر مدار ایده‌ای اساسی سر و شکل می‌گیرد: «انسان‌شناسی‌های فلسفی اساسا مشابهی در بن و بنیاد تفکرات فلسفی ویتگنشتاین و هایدگر به طور ضمنی نهفته است.» عصاره‌ این پژوهش ما را به این‌ نکته می‌رساند که معظم مراد هر دو فیلسوف آن بوده است که بنیادها و زمینه‌های متافیزیکی و وجود شناسیک بایسته برای یک انسان‌شناسی فلسفی نو را فراهم آورده، آن را در برابر تصویر غالب و مسلط انسان در عصر جدید بنشانند.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

۵۷۲۴۵

پست بعدی

یک زندانی ایرانی از کویت به کشور بازگشت

پ ژانویه 12 , 2023
کد خبر: 591249 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۸:۰۷:۲۶ اعتمادآنلاین | ابراهیم مولائی جم رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری و سرپرست معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: انتقال این زندانی در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان بین دو کشور و همچنین در راستای همکاری های حقوقی و قضایی میان ایران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000