روزنامه همشهری نسبت به بحران گازی هشدار داد؛ مردم رعایت کنند تا گاز قطع نشود

روزنامه همشهری نسبت به بحران گازی هشدار داد؛ مردم رعایت کنند تا گاز قطع نشود کد خبر: 591083 | ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۲۰:۱۵:۲۷ اعتمادآنلاین |

روزنامه همشهری که در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی درباره «زمستان سرد» اروپا و بحران گاز در این کشورها داشت، امروز از «زمستان سخت» ایران خبر داده و نسبت به قطع گاز هشدار داده است.

به گزارش همشهری، برای نخستین‌بار در تاریخ مصرف گاز ایران، بخش خانگی رکورد زد. سبقت مصرف بخش خانگی در اعداد، به قطع گاز و سهمیه‌بندی مصرفی واحدهای مصرفی غیرخانگی منجر شده‌است که در نهایت دود آن به چشم مردم می‌رود. هم اکنون سه چهارم مصرف گاز ایران، در بخش خانگی است. مردم برای گرمایش خود به گاز طبیعی متکی هستند و دولت نیز چاره‌ای ندارد و باید این نیاز را برطرف کند. هرچند در این میان، با اتخاذ سیاست‌های تشویقی و تنبیهی، درصدد مدیریت مصرف گاز است اما فعلا روند مصرف دست از صعود برنداشته و در حال جابه‌جا کردن رکوردهاست.

در ادامه این گزارش آمده است: وزارت نفت از مصرف‌کنندگان گاز خواسته‌است دمای منازل خود را روی ۱۹ تا ۲۲ درجه تنظیم کنند تا برای تامین نیاز مردم کشور، مشکلی به وجود نیاید؛ موضوعی که اگر مردم رعایت کنند، زمستان سخت امسال با کمترین مشکل برای بخش خانگی به پایان می‌رسد.

پست بعدی

زمان تشییع پیکر خطیبی اعلام شد

چ ژانویه 11 , 2023
ایسنا نوشت: مراسم تشییع و خاکسپاری ابوالفضل خطیبی صبح پنجشنبه برگزار می‌شود. مراسم تشییع و خاکسپاری ابوالفضل خطیبی، شاهنامه‌پژوه و نویسنده، پنجشنبه، ۲۲ دی‌ماه از ساعت ۱۰:۳۰ در قطعه نام‌آوران بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد. ابوالفضل خطیبی (زاده ۲۵ اردیبهشت ۱۳۳۹ در گرمسار) نویسنده، شاهنامه‌شناس و پژوهشگر زبان و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000