اکران «چپ راست» نوید بخش رونق دوباره سالن های سینما

اکران «چپ راست» نوید بخش رونق دوباره سالن های سینما

سرانجام فیلم کمدی سیاسی «چپ راست» با ثبت قرارداد نمایش در جلسه روز ۱۸ دی ماه در شورای صنفی نمایش از ۲۱دی، به پرده سینماها آمد.

نمایش " چپ راست " از این نظر دارای اهمیت است که با توجه به مضمون فیلم و پتانسیل جذب مخاطب می تواند باعث شکستن یخ حضور تماشاگران در سالن های سینما شود.
شکی نیست که سینما با حضور مردم در سالن ها رونق می گیرد و هرچند که سنت فیلم دیدن در بین علاقه مندان همچنان پابرجاست و استقبال مردم از پلتفرم ها برای دیدن فیلم آثار سینمایی گواه بر این ادعا است اما حضور مرد در سالن ها و دیدن فیلم بر پرده عریض سینما حس و حال مخصوص به خود را دارد ویقینا این مهم با اکران فیلم های مخاطب پسند مانند " چپ راست" متجلی خواهد شد.

سینما با حضور مردم در سالن های سینما و استقبال از فیلم های اکران شده، توانایی این را دارد که باعث شادی و نشاط در جامعه شده و به همین واسطه تاثیر گذار بر فرهنگ عامه مردم و ارتقاء نشاط و پویایی در اقشار مختلف مردم شود، امروزه در همه جای دنیا سینما و سالن های نمایش فیلم یکی از بهترین مکان های گذران اوقات فراقت در عموم جامعه و خصوصا جوانان است، و سینمای ایران با داشتن فیلم هایی پاک و شریف به نسبت مقایسه با جوامع دیگر از بهترین جایگاه ها برای گذران اوقاتی خوش در کنار خانواده ها بوده و تاثیر گذاری مثبت آن بر کسی پوشیده نیست.

سینمای ایران با داشتن توانایی بی حد و مرز هنری که مخصوص ایرانیان هنرمند است و با آثاری استاندارد و در عین حال خالی از صحنه های ناهنجار و ضد اخلاقی نباید روز های بی‌رونقی را تجربه کند، هر چند عوامل بسیاری مانند سالن های مناسب و شرایط اقتصادی نیز در رونق سالن های سینما دخیل هستند(آمار این روزهای ساخت سالن های در دست احداث نشان از دغدغه مندی مسئولین فرهنگی در رفع این مشکل دارد) اما با کمی ارفاق در همین شرایط نیز میتوان با اکران فیلم های مورد توجه و مردم پسند بار دیگر سینما را در سبد تفریح مردم گنجاند.
با این اوصاف و با توجه باینکه امروزه هنر_صنعت سینما از عوامل قدرتمند در چرخه اقتصادی جوامع است می توان امیدوار بود که حتی با اکران یک کمدی متفاوت مانند " چپ راست" فضای کم رونق سینما ی کشور تغییر جهت داده و نوید بخش ادامه این راه شود. البته که در این راه دولت نیز باید با ایجاد اطمینان و حمایت از سرمایه گذاری های مردمی در صنعت سینما باعث تسهیل این روند و ایجاد اطمینان برای آینده پر رونق سینمای ایران باشد.

۵۷۲۴۵

پست بعدی

حضور برخی «بی عرضه ها» در مسئولیت های کلیدی

چ ژانویه 11 , 2023
نمایندگان مجلس با تاکید بر نظر مراجع تقلید معتقدند حضور افراد بی عرضه در مسئولیت های کلیدی منجر به تصمیمات اشتباه در سیاست های اقتصادی شده است. گروه سیاسی: در پی افزایش قیمت دلار ،دولت هفته گذشته با تغییر رئیس کل بانک مرکزی ظاهرا سعی در کنترل قیمت ارز داشت. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000