مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی

مشکل در شستن ظروف

برد ماشین ظرفشویی در اصل مغز دستگاه است و دستورات خاصی را به تمام قسمت های دستگاه صادر می کند، در واقع وظیفه صدور فرمان شستشوی اصلی را بر عهده دارد.

تجهیزات شستشوی ظروف یا ظروف

وظیفه شیر آب وارد کردن آب به ماشین ظرفشویی است. مدل های مختلف ماشین ظرفشویی با شیرهای مختلف با زوایای ورودی و خروجی 90 درجه یا 180 درجه تعبیه شده اند و برخی دارای یک مارپیچ و یک خروجی آب هستند، در حالی که برخی دیگر دارای دو مارپیچ با دو خروجی آب هستند.

مشکل مایع لباسشویی

عملکرد هیدرواستات کنترل آب ورودی و کنترل اضافه شدن آب در اتاق است.

حرکت هیدرواستات بستگی به فشار آب ورودی به اتاق دارد و در دستگاه قرار می گیرد و از جریان آب برای بررسی آب کاسه و تنظیم میزان آب ورودی به بخاری جلوگیری می کند.

میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی

این قسمت در قسمت پایین ماشین لباسشویی قرار دارد که با تخلیه آب آن به کف سینی می رسد و شناور Unilith را بلند می کند. هنگامی که شناور است.  Unilith بالا می رود، میکروسوئیچ به برد برق از مشکل نشتی آب اطلاع می دهد.

مشکل شستشوی زیاد

این قطعه نقش بسیار مهمی در ماشین ظرفشویی دارد، خرابی این قطعه باعث تمیزی ظروف می شود. کار موتور واشر این است که در حین شستشو محلول شستشو را با فشار زیاد به سمت ظروف پاشیده و ظروف را تمیز می کند.

 

ماشین ظرفشویی مشکل دما دارد

ترموستات مسئول ثابت نگه داشتن دمای آب در یک سطح مشخص است. اگر این دما کمتر از سطح تعیین شده باشد، سعی می کند دوباره دمای آب را افزایش دهد تا به سطح استاندارد برسد. اگر آب ماشین ظرفشویی در حین شستشو به خوبی گرم نشد و ظروف کثیف شدند، ترموستات باید تعویض شود.

مشکل فیلتر

این قسمت در مسیر پمپ تخلیه قرار دارد و ذرات غذای باقیمانده هنگام شستشو به سمت پمپ تخلیه هدایت شده و در فیلتر گیر می کند.

مشکل غلتک قفسه ماشین ظرفشویی

در کنار سبد قسمتی به نام غلتک وجود دارد که جابجایی قفسه را به داخل و خارج آسان می کند. استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی به این مخلوط کن آسیب می رساند.

اگر این قطعه آسیب دیده و نمی چرخد ​​باید با غلتک صوتی تعویض شود. زیرا آسیب به این قسمت از بسته شدن، نشتی و تخلیه درب جلوگیری می کند و ورود و خروج سبد به ماشین ظرفشویی را با مشکل مواجه می کند.

سنسور دما

هنگامی که دمای آب به حد معینی رسید، سنسور دما فرمان خاموش شدن المنت گرمایش پنل الکتریکی را می دهد.

المنت کف

االمنت کف آب عبوری از پمپ واشر را گرم می کند.

کیت تنظیم کننده

از این دستگاه برای تنظیم ارتفاع تخت در ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

درخت سیم کشی

این سیم ها دستورات را از برد به قسمت های دیگر منتقل می کنند.

 

پمپ تخلیه

پمپ تخلیه وظیفه حذف فاضلاب از محفظه را بر عهده دارد. پمپ به کاسه متصل می شود و آب داخل ماشین ظرفشویی را پمپ می کند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که فیلتر تخلیه را تمیز کنید تا به پمپ تخلیه آسیب نرسانید.

مخزن مایع پاک کننده معیوب

این مخزن دارای دو محفظه است که یکی برای پودر لباسشویی و دیگری برای مواد شوینده مایع می باشد

مشکل استاپ آکوا ماشین ظرفشویی

اگر آب از ماشین ظرفشویی خارج شود، این قسمت به سرعت بسته می شود و ماشین ظرفشویی را خاموش می کند، تا از ظرف ها خارج نشود.

برخی از ماشین های ظرفشویی از همان شیر آب به جای Aquastop استفاده می کنند. Aquastop قطعه ای است که با مسدود کردن فوری آب ورودی در صورت بروز نشتی در هر قسمت از ماشین ظرفشویی، از آسیب جدی جلوگیری می کند.

مشکل و ارور در کنترل پنل ماشین ظرفشویی

این قسمت در تمامی مدل های ماشین لباسشویی به صورت لمسی و یا دکمه ای برای کنترل ماشین لباسشویی موجود می باشد. در این قسمت می توان به عملکردهایی مانند انتخاب برنامه، روشن و خاموش کردن ماشین لباسشویی اشاره کرد.

مشکل سنسورهای ماشین ظرفشویی

یکی از سنسورهای داخل ماشین لباسشویی برای تشخیص اندازه خاک ظروف استفاده می شود که با عبور نور از آب، سختی آب را اندازه گیری می کند و خاک ظروف را کنترل می کند.

سنسور دیگری که در داخل ماشین ظرفشویی استفاده می شود سنسور آب سنج یا سنسور شناور است که میزان آب ورودی به ماشین را کنترل می کند و از سرریز شدن آب و پر شدن محفظه جلوگیری می کند. سنسور بعدی وظیفه کنترل دمای آب را بر عهده دارد که با ارسال دمای آب به تابلو برق فرمان توقف المنت را می دهد.

مشکل گرمایش آب

این قسمت برای گرم کردن آب از طریق عناصر کف ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

مشکلات ایربگ ماشین ظرفشویی

کیسه هوای ماشین ظرفشویی فشار آب را تنظیم و یکسان می کند، مانند یک فن عمل می کند و از تجمع بخار در خشک کن جلوگیری می کند.

مشکل تایمر

این قسمت در واقع مغز دستگاه است و خرابی آن باعث از کار افتادن ماشین ظرفشویی می شود. چرا تایمر ماشین ظرفشویی شما جلو می رود؟ وقتی برنامه شستشو را با کنترل پنل انتخاب می کنید، در واقع این پنل رابط بین شما و ماشین ظرفشویی است. زمان بین مراحل شستشو و خشک کردن برنامه ای که انتخاب کرده اید ارتباط برقرار می کند و روش شستشو را متناسب با آن تغییر می دهد. اگر تایمر روشن نشود، برنامه شستشو وارد مرحله بعدی نمی شود و تایمر متوقف می شود.

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج با کارباما سرویس

خدمات کارباما به تعمیر انواع لوازم خانگی با قیمت مناسب افتخار می کند. علاوه بر این، این شرکت یک سیستم آنلاین ارائه می دهد که در آن می توانید تاریخ و زمان تحویل ماشین ظرفشویی و سایر خدمات بهسازی منزل را تعیین کنید. همچنین این مکان برای تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج تنها از قطعات اورجینال استفاده می کند و به مشتریان گارانتی تعمیر حرفه ای و بازگشت وجه ارائه می دهد. همچنین این شرکت دارای تعمیرکاران حرفه ای است که کلیه لوازم خانگی پرطرفدار کرج و اطراف را تعمیر می کنند.

تعمیر ماشین ظرفشویی یا تعمیر ماشین ظرفشویی در نمایندگی ماشین ظرفشویی دوو در کرج و نمایندگی ماشین ظرفشویی ال جی در کرج زمانی لازم است که ماشین ظرفشویی ما اصلا کار نکند، جت آب مشکل داشته باشد، صدای زیاد در حین شستشو، نشتی آب و … باشد. در دنیای شلوغ و باستانی امروزی، ماشین های ظرفشویی راحتی زیادی را برای زندگی انسان ما به ارمغان آورده اند. بنابراین می توانید به راحتی روی مبل بنشینید یا در حین استراحت و شستن ظرف ها.

با این حال، ماشین ظرفشویی خراب یا ضعیف کار را دشوار می کند و ممکن است ماشین ظرفشویی به خوبی سابق نباشد. در اینجا کارشناسان خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی باید ماشین ظرفشویی شما را تعمیر کنند. کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی کرج آماده کمک به شما در تشخیص مشکل و یافتن راه حل سریع می باشند.

 

کارباما سرویس

 

پست بعدی

رئیسی به قالیباف نامه نوشت

چ ژانویه 11 , 2023
ایسنا نوشت: رئیس جمهور امروز لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کرد؛ در نامه رییس جمهور به رییس مجلس به رویکردها و اصول مورد توجه در لایحه اشاره شده است. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کرد؛ متن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000