تدوین درختواره آموزشی ویژه تیم‌های اطلاع رسانی در حوادث و سوانح

تدوین درختواره آموزشی ویژه تیم‌های اطلاع رسانی در حوادث و سوانح

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی‌ هلال احمر از تدوین درختواره آموزشی ویژه تیم‌های اطلاع رسانی در حوادث خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید اشکان موسوی در خصوص برگزاری «دوره آموزشی پیشرفته تیم‌های باور» در تهران گفت: طبق بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور موضوع آموزش آحاد مردم جامعه در حوزه امدادی و دگر امدادی بر عهده جمعیت هلال احمر است و خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز از قائده مستثنی نیستند و موضوع «خبرنگاری در بحران» و تربیت نیروهای متخصص (امدادی و رسانه‌ای در کنار هم) برای پاسخگویی درست، صحیح و به موقع به حوادث و سوانح جزو دغدغه‌های همیشگی اداره کل روابط عمومی‌بوده است..‌

برنامه جدی برای آموزش خبرنگاری در بحران و تیم سازی داریم

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی‌با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تیم‌های رسانه‌ای حاضر در عملیات‌ها افزود: جمعیت هلال‌احمر تاکنون و در دوره‌های مختلف با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف رسالت خود را در آموزش همگانی و به‌خصوص آموزش خبرنگاران انجام داده است.

وی افزود: اما تجمیع نظرات و بررسی کارشناسی دوره‌های برگزار شده در ۱۰ ساله گذشته نشان می‌دهد در حوزه آموزش‌های رسانه‌ای و امدادی کارها مقطعی و گذرا بوده است.

موسوی استفاده از ظرفیت‌های عظیم داوطلبی برای پویایی و توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای را جزو برنامه‌های مستمر و اصلی اداره کل روابط عمومی دانست و افزود: بر اساس وظایف تعیین شده در «برنامه ملی آمادگی و پاسخ اضطراری جمعیت» و «سند نقشه راه جمعیت هلال احمر» اداره‌کل روابط عمومی‌به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی هیأت اندیشه ورز، وظیفه دارد برنامه ریزی جدی و ویژه‌ای برای سازماندهی، توانمندسازی، نگهداشت نیروهای داوطلب رسانه‌ای، آموزش روابط عمومی‌های استان‌ها و دوره‌های ویژه اهالی رسانه داشته باشد.

تدوین درختواره آموزشی ویژه تیم‌های اطلاع رسانی در حوادث و سوانح

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی از تدوین و اجرای دوره‌های اصولی، کاربردی و اثر گذار (امدادی- رسانه‌ای) برای اصحاب رسانه و همچنین داوطلبان خبر داد و افزود: با همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری و بویژه اداره کل آموزش همگانی با تلاش ۹ ماهه تیم کارشناسی، برنامه جامع آموزشی (درختواره باور) ویژه تیم‌های رسانه‌ای حاضر در عملیات‌ها (تیم‌های باور) تدوین شد.

به گفته موسوی براساس برنامه ریزی انجام شده تمامی تیم‌های اطلاع رسانی سراسر کشور برای حضور در عملیات‌ها باید سرفصل‌های تعیین شده در درختواره را یاد بگیرند.

وی گفت: در این درختواره تمامی نیازهای آموزشی تیم‌های اطلاع رسانی حاضر در عملیات‌ها از جمله آموزش‌های امدادی، ارتباطی، رسانه‌ای و سازمانی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی افزود: براساس درختواره آموزشی و ضرورت تیم سازی برای حضور به موقع و پاسخگویی صحیح در حوادث و سوانح و پوشش خبری و اطلاع‌رسانی، سازماندهی و آموزش بالغ بر ۷۴ تیم اطلاع‌رسانی در سراسر کشور، تیم‌های خبرنگاران بحران (در مجموع حدود ۴۰۰ نفر) در دستور کار اداره کل روابط عمومی قرار دارد.

دوره‌های آموزشی ویژه اهالی رسانه بزودی برگزار می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی‌با اشاره به اینکه گروه هدف اول ما برای سازماندهی تیم‌ها، داوطلبانی هستند که با دانش رسانه‌ای و امدادی خود در عملیات‌ها اقدام به پوشش خبری می‌کنند افزود: طبق برنامه زمان‌بندی مقرر شده تا اولین دوره با عنوان «دوره آموزشی پیشرفته تیم‌های باور / سطح یک» با حضور ۱۵۰ عضو داوطلب سراسر کشور که در حوزه‌های رسانه‌ای فعال بوده و در عملیات‌های امدادی حضور دارند برگزار شود.

به گفته موسوی، تدوین دوره‌های ویژه برای اهالی رسانه با هدف آموزش بنیادی‌ترین و مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز اصحاب رسانه در شرایط بحرانی به اتمام رسیده است و بزودی دوره ویژه اهالی رسانه نیز برگزار خواهد شود.

بنابراین گزارش «دوره آموزشی پیشرفته تیم‌های باور / سطح یک» از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان براساس درختواره آموزشی در اولین دوره با موضوعاتی همچون «ارتباطات خطر با تاکید بر اجتماعات محلی»، «آشنایی با حمایت‌های روانی و اجتماعی برای خبرنگاران»، «نحوه مواجهه با بحران و کدهای اخلاقی- رفتاری»، «جست و نجات سطحی»، «فوریت های شرایط اضطرار» و… آشنا خواهند شد.

کد خبر 5671360

پست بعدی

بیانیه سپاه؛ انتقام از قاتلان شهید سلیمانی امری قطعی و تخلف ناپذیر است

د ژانویه 2 , 2023
اعتمادآنلاین | سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت سومین سالگرد سردار دلها شهید قدس " سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی" ، انتقام از عاملان و قاتلان شهید سلیمانی در زمان ممکن را امری قطعی و تخلف ناپذیر و تکثیر سردار سلیمانی ها و ترویج مکتب حاج قاسم را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000