مسأله فقط روسری نیست، برخی بحث نیمه‌برهنگی و هم‌آغوشی در ملأ عام را مطرح می‌کنند

مسأله فقط روسری نیست، برخی بحث نیمه‌برهنگی و هم‌آغوشی در ملأ عام را مطرح می‌کنند اعتمادآنلاین |

سید علی خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگویی به موضوع پلمپ برخی مغازه‌ها به دلیل نداشتن حجاب از سوی مشتری‌ها پرداخته و تاکید کرده که «اگر مشتری دغدغه فروشنده و کسب و کار او را دارد، باید خودش رعایت کند.»

گزیده‌ای این گفت‌وگو که وبسایت «جماران» انجام داده، در ادامه می‌آید:

  • ما از آمر به معروف حمایت می‌کنیم؛ اگر کسی بخواهد در جاهای مختلف تذکر بدهد و مطالبه‌گری کند، ما حمایت از آمر به معروف را داریم. اگر هم نیاز به پرونده قضایی باشد، می‌توانیم حمایت لازم را از آن طریق انجام بدهیم.
  • اگر مشتری دغدغه فروشنده و کسب و کار او را دارد، باید خود مردم رعایت کنند. بالاخره فروشنده در فضایی که دارد کار و مدیریت می‌کند باید بتواند تذکر دهد. یعنی فضا را به سمت مسائل فرهنگی ببرد و مثلا می‌توان به مشتری تذکر داده شود که اگر می‌خواهید به این مرکز بیایید باید قانون را رعایت کنید.
  • نمی‌توانیم با هنجارشکنی که یک عده در کشور انجام می دهند نسبت به این حوزه مماشات کنیم و به آن بی‌توجه باشیم. اکثریت مردم ما حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند و نسبت به بحث عفت عمومی توجه دارند؛ یک عده هنجارشکنی می‌کنند و قانون را زیر پا می‌گذارند.
  • نمی‌توانیم یک عده که کشف حجاب می‌کنند را رها کنیم و هیچ کاری هم نداشته باشیم و هیچ توجهی نسبت به این قضه نشود. بحث دستگاه‌های اداری مهم است، در اولویت قرار داده‌ایم و دنبال می‌کنیم. درخواست ما این است که توجه شود. اقشار مختلف مردم این را مطالبه می‌کنند.
  • مسأله فقط یک روسری نیست و مسائل جدی‌تری دارد مطرح می شود؛ در همین فضا یک سری افراد بحث همجنس‌گرایی، نیمه‌برهنگی و هم‌آغوشی در ملأ عام را دارند مطرح می‌کنند، باید واقع‌نگر باشیم.
  • ما فیلم داریم که طرف به آنجا رفته و مغازه‌دار گفته که من این کار را انجام نمی‌دهم؛ یا مثلا به کسی ارتباط ندارد. این قابل پذیرش نیست. اگر بخواهیم قانونمداری را در کشور پیش ببریم، باید آحاد مختلف مردم رعایت کنند. البته عموما اصناف ما آدم‌های مؤمن، معتقد و نسبت به این مسائل پایبند هستند. باید بدانند که یک قشری دارد مشکل ایجاد می‌کند. یعنی در این شرایط اقتصادی، شهروندی که حاضر می‌شود باید متوجه باشد که با بی قانونی دارد مشکلی را برای مغازه‌دار و یا فروشنده ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

فاضل میبدی: خدا کند، انتقادات اخیر مراجع، دولت را متنبه کند / تقریبا ۷۰ درصد طلبه‌ها، شاغل نیستند، فشار روی آن‌ها زیاد است

ی ژانویه 1 , 2023
انتخاب نوشت :عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به انتقاد مراجع از دولت، بیان می‌کند که مراجع از قدیم مرجع و ملجا مردم بودند. در این وضع فعلی که مشکلات اقتصادی زیاد است، خود مراجع هم این مسئله را احساس کرده و وظیفه خود دیده‌اند که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000