توپ، تانک، توییت / نگاهی به صفحه‌ی شخصی علیرضا زاکانی در توییتر

توپ، تانک، توییت / نگاهی به صفحه‌ی شخصی علیرضا زاکانی در توییتر

وقتی می‌توان درباره‌ی فایل صوتی مهدی طائب، رشته توییت نوشت یا در توییتی هفته‌ی بسیج را گرامی داشت حتما می‌توان از آلودگی هوا هم چیزی گفت و یا در توییتی درباره‌ی ترافیک فلج‌کننده، اندکی توضیح داد و یا از گرفتاری شهروندان در برف، کمی عذرخواهی کرد.

خبرآنلاین: آذر گذشته، غوغای آلودگی در هوای پایتخت بود؛ مدارس تعطیل، خانواده‌ها حیران و تهران هم در لایه‌ی هولناکی از ذرات آلاینده، مدفون. بحران تکرارشونده‌ای که زندگی معمولی در شهر را به رفتاری پرخطر بدل می‌کند و تهران را به شهری بی‌دفاع. دیگر همه آگاه‌اند که آلودگی هوا، مسأله‌ای چند متغیره است و رفع این خطر نیز، نیازمند اراده‌ای فرابخشی است و ماجرا فقط به شهرداری و مدیریت شهری تهران باز نمی‌گردد اما سکوت مقامات ارشد دستگاه‌ها یا کم‌حرف شدن راهیافتگان به شورای شهر و کم‌پیدا شدن شهردار آن هم در این تهدید مستمر سلامت شهروندان، نمی‌تواند از چشم‌ها پنهان بماند؛ این سکوت آزاردهنده نه اخلاقی است، نه مسؤولانه و نه حرفه‌ای. اگر شانس یارمان باشد و فیلترشکن‌ها کار کنند و بشود به حساب کاربری شهردار تهران در توییتر نگاهی بیاندازیم با شگفتی جدیدی روبرو می‌شویم؛ انگار شهردار فراموش کرده که شهردار است و در همان کسوت فعال سیاسی یا کاندیدای ریاست‌جمهوری یا سخنران مراسم روز دانشجو باقی مانده و گویا شهر در اولویت‌اش نیست. شاید فکر کنیم که به دلیل فیلترینگ فلج‌کننده‌ی این روزها او هم به مانند شهروندان معمولی دسترسی‌اش به شبکه را از دست داده و نتوانسته در اوج بحران آلودگی هوا، توییتی بزند و با شهروندان درباره‌ی موضوعی مرتبط با وظایف‌اش سخن بگوید اما خیلی زود خواهیم فهمید که حدسمان اشتباه بوده و خوش‌بینی‌مان بی‌دلیل. او در همین اواخر فقط چهار توییت درباره‌ی فوتبال و تیم ملی و جام جهانی داشته یا به سفر خاورمیانه‌ای رئیس‌جمهور چین و آن بیانیه‌ی ضد ایرانی‌اش واکنش نشان داده و همین کافی است که از اتصال زاکانی به اینترنت و دنیای آزاد اطلاعات مطمئن شویم. اگر در صفحه‌ی شخصی‌اش به قبل‌تر هم بازگردیم، مثلا به ابتدای سال، باز می‌بینیم که او هیچ توئیتی درباره‌ی اصلی‌ترین معضلات زندگی شهری در تهران نداشته؛ نه مستقیما از آلودگی هوای تهران گفته و نه اساسا از ترافیک عجیب و غریب ماه‌های اخیر سخنی به میان آورده، انگار نه انگار که این صفحه‌ی شهردار شهری است با معضلات متعدد و بحران‌های متوالی. آنچه در صفحه‌ی توییتر زاکانی رخ می‌نمایاند، سودای شخصی اوست، او همچنان خود را چهره‌ای به تمامی سیاسی می‌بیند تا مدیری شهری و مقامی اجرایی، گویی شهرداری را هم نه آخرین مسؤولیت که منزلگاهی برای تنفس می‌داند و پله‌ای برای پریدن. وقتی می‌توان درباره‌ی فایل صوتی مهدی طائب، رشته توییت نوشت یا در توییتی هفته‌ی بسیج را گرامی داشت حتما می‌توان از ایده‌هایی برای کاستن از آلودگی هوا هم چیزی گفت و یا در توییتی درباره‌ی ترافیک فلج‌کننده، اندکی توضیح داد و یا از گرفتاری شهروندان در برف، کمی عذرخواهی کرد. اینفوگرافیک زیر نگاهی گذراست به توییتر آقای شهردار در ۹ ماه گذشته:

توپ، تانک، توییت | نگاهی به صفحه‌ی شخصی علیرضا زاکانی در توییتر

پست بعدی

دنکیشوت های ستاد امربه معروف دنبال تاسیس وزارتخانه جدید/ رئیس ستاد امر به معروف: آموزش و پرورش کشور بیمار است/دریغ از توجه به معیشت مردم

د دسامبر 26 , 2022
عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر نشان می دهد این ستاد برخلاف وظایف اصلی خود و با طرح مطالبات جنجالی، به جای نهی از منکر سوء مدیریت مدیران، به کانون تولید بحران در کشور تبدیل شده و همچون دنکیشوت در رمان سروانتش دائم دنبال مسایل فرعی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000