دوستان حزب‌اللهی در خلوت می‌گویند مملکت شبیه طویله شده!

من از گاراژ بودن کشور میگویم و آنها با دوز بالاتر سخن از طویله بودن به میان میآورند. من از ناشایسته سالاری و اسپرموکراسی گلایه میکنم و ایشان از کثافت! انتصابات خانوادگی و فامیلی کدهای بیشمار میدهند!

دوستان حزب‌اللهی در خلوت می‌گویند مملکت شبیه طویله شده! اعتمادآنلاین |

یاسر عرب، مستندساز و فعال اجتماعی در کانال خود نوشت:

بی تعارف! نه از آنجهت که به عنوان پژوهشگر و تسهیلگری اجتماعی با انواع و اقسام گروه ها و طبقات و احزاب و… ارتباط دارم… بلکه از آن جهت که زیست شخصی خودم در مسجد و هیئت و پایگاه و حسینیه ریشه دوانده، همچنان با طیف گسترده ای از رفقای حزب الهی و مذهبی ارتباط نزدیک دارم. (و به همین جهت هم دسترسی بیشتری به پشت پرده برخی مسائل کشور و پیچیدگی های آن دارم)

در جلسات خصوصی و گفتگوهای شخصی و درد دل های دوستانه، وقتی توصیف ها و تحلیل های این عزیزان را میشنوم واقعا شگفت زده می‌شوم! من از گاراژ بودن کشور میگویم و آنها با دوز بالاتر سخن از طویله بودن به میان میآورند. من از ناشایسته سالاری و اسپرموکراسی گلایه میکنم و ایشان از کثافت! انتصابات خانوادگی و فامیلی کدهای بیشمار میدهند! من از عدم افق و چشم انداز و بی عقلی حکمران و حکمرانی میگویم و ایشان نشانه های دست نشانده بودن و نفوذی بودن آنها را بیان می‌کنند! خلاصه در هر زمینه ای حقیر نقاط ضعف را نشان میدهم آنها نقطه مرگ را تصویر سازی میکنند!

عجیب اما اینکه همین عزیزان و دوستان را بعضا در رسانه های رسمی و غیر رسمی میبینم که با اعتماد به نفس از «سیستم یکپارچه» و «اتاق فکر نظام» و «خلل ناپذیری در اراده دولت» و «برنامه ریزی های دقیق» و «افق انقلاب اسلامی» و «پیروزی در جنگ شناختی» و «اتمام نیروی معترضان» و… گلو بسیار خراشیده، «جهاد تبیین» بسیار نموده و بیانات سدید بر لب میآورند!

در تجربه دیگری گاها دیده ام بخش عمده این دوستان قبل شروع فلان جلسه هر کدام چه حرفهای آتشینی بر لب دارند. و با شروع جلسه و یا گردهم آیی و… مخصوصا با حضور مسئول بالادست ناگهان همگی سکوت و تایید کرده و یا با مواضع منفعلانه در جهت تثبیت وضعیت کنونی قدم بر میدارند!

اسم این دوگانه را نمی خواهم نفاق، مصلحت سنجی، ترس، منفعت طلبی، یا تقیه و یا… بگذارم. واقعا قصد نیت خوانی ندارم. اما چون میدانم دوستان اینجا را میخوانند گفتم تذکری بدهم شاید تاملی کنند و اگر ثواب را در این دیدند که تغییر رویه دهند، بدانند تنها نیستند!

آیا این خبر مفید بود؟ 2 1

نتیجه بر اساس 2 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

صفحه اول روزنامه های دوشتبه 5 دی ماه 1401

د دسامبر 26 , 2022
اعتراض مجلس به مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی سوژه خبری اکثر روزنامه های امروز است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000