تذکر صریح هم نتوانست بر سخنان درشت برخی بزرگواران در نمازجمعه‌ها موثر افتد

اعتمادآنلاین |

روزنامه اطلاعات از اینکه تذکرها به ائمه جمعه موثر نبوده انتقاد کرد و به کنایه خطاب به ائمه جمعه نوشت: چرا در اطلاعت‌پذیری تفسیر به رای می‌شود؟

روزنامه اطلاعات نوشت: گویا تذکر صریح برخی از منتسبان به نهاد رهبری نیز نتوانست به سخنان درشت برخی بزرگواران در جمعه‌ها مؤثر افتد و نرمی و عطوفتی را در سخنانشان جاری کند‌‎. در تذکر ایشان این مضمون آمده بود، که توصیه‌ مقام معظم رهبری این است که امامان جمعه نه تنها بر طبل درشتی و تهدید نکوبند، بلکه موضعی دلسوزانه و پدرانه با همه بگیرند و در شرایط پرتنش فعلی، گسل‌ها را در میان مردم شکننده‌تر نکنند و بلکه در رفع و رفوی شکاف‌ها بکوشند. متاسفانه چنین نشد، و به خصوص در دو هفته اخیر از چندجا، خطبه‌ها نشانی از گوش‌سپاری بدان توصیه و تذکر نداشت.

‎این روزنامه در ادامه پرسیده است: ادعابرداری در اطاعت‌پذیری و گوش‌سپاری و انقیاد مطلق، چرا نوبت به نوبت تفسیر به رأی می‌شود و از قضا در بزنگاه‌هایی که از آن، بوی عطوفت و رأفت و سهولت استشمام‌ می‌گردد، انگار نه انگار انگاشته می‌شود!؟ نمی‌دانم زبان نرم و لیّن ـ که البته از دل نرم و سینه گشاده برمی‌خیزد ـ چه بدی دارد، که اصولاً بر زبان برخی کسان دشوار می‌چرخد؟ و بابِ رفق و مدارا و صبوری ـ که سیره پیامبر رحمت بوده‌ است ـ چه کژی دارد، که بر پاشنه بعضی نمی‌گردد؟

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

۴۰ درصد رشد؛ ۹۲۷ هزار نفر در آذرماه به سینما رفتند

پ دسامبر 22 , 2022
ایرنا نوشت: با بهبود شرایط اجتماعی، تعداد مخاطبان سینما نیز در آذرماه به نسبت ۲ ماه ابتدایی پائیز با افزایش همراه بود. فروکش کردن التهابات اجتماعی طی آذرماه، سبب شد تا جمعیت بیشتری به سینماها بروند به‌طوری‌که در این ماه، ۹۲۷ هزار نفر به سینما رفتند. برای این تعداد مخاطب، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000