«سال آینده، درخواست عضویت‌مان تصویب می شود» / اصولگرایان مشکل اخراج از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را هم حل کردند!

«سال آینده، درخواست عضویت‌مان تصویب می شود» / اصولگرایان مشکل اخراج از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را هم حل کردند!

ایسنا نوشت : امین‌زاده، فعال سیاسی اصولگرا گفت: البته مشکلی برای حضور ایران در کمیسیون نیست خانم‌های ایرانی می‌توانند حضور داشته باشند تنها حق رای ندارند، ضمن این که ایران می‌تواند سال آینده مجددا درخواست دهد تا با بررسی مورد تصویب قرار گیرد.

الهام امین‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: برای اولین بار است که یک کشور قطعنامه ای ارائه می دهد تا کشور دیگری از کمیسیون مقام زن سازمان ملل حذف شود لذا این حرکت نه یک کارحقوقی بلکه سیاسی است.

الهام امین‌زاده در ارزیابی خود از حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: کمیسیون مقام زن در واقع یک مجموعه زیر نظر شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل است که دارای ۵۴ عضو می باشد و معمولا براساس آیین نامه‌هایی که در مجمع تعریف شده کشورهایی که عضویت آن ها خاتمه یافته داوطلبانه دیگر عضو نیستند.

وی تصریح کرد: اتفاقی که برای حذف ایران از این کمیسیون افتاد، برای اولین بار بود که آمریکا قطعنامه ای را به این شورای اقتصادی-اجتماعی ارائه کرد تا عضویت کشور دیگری خاتمه یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به تازگی و با کسب قریب به اتفاق آرا عضو شده بود و قرار بود از ژانویه ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ در این کمیسیون حضور داشته باشد.

امین زاده خاطرنشان کرد: اقدامی که انجام شد یک حرکت کاملا سیاسی است نه یک کار حقوقی، در واقع کار کارشناسی شده نیست کار سیاسی می باشد زیرا اخیرا رای به عضویت ایران در این کمیسیون داده شده بود.

وی تاکید کرد: آمریکا هر سال به جای بحث حقوق هسته ای، از طریق حقوق بشر سعی می کند ایران را مورد اتهام قرار دهد.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار داشت: البته مشکلی برای حضور ایران در کمیسیون نیست خانم های ایرانی می توانند حضور داشته باشند تنها حق رای ندارند، ضمن این که ایران می تواند سال آینده مجددا درخواست دهد تا با بررسی مورد تصویب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

مولاوردی: کریمی قدوسی، دروغ گفتن را رسالت خود می‌داند / او از هفت دولت، آزاد است

ی دسامبر 18 , 2022
رویداد۲۴ نوشت:شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان دولت روحانی در واکنش به اتهامات جواد کریمی قدوسی علیه او و فاحشه خطاب کردن زنان معترض می‌گوید: او یا درد دیده شدن دارد که هر چیزی در فکرش هست را بی هیچ نگرانی بر زبان جاری می‌کند یا اینکه رسالت سنگینی روی دوش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000