پیامدهای یک‌دست شدن حاکمیت

پیامدهای یک‌دست شدن حاکمیت

با انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب، مدیریت ارکان و نهادهای حاکمیتی همچون قوای مقننه، مجریه و قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجموعه نهادهای فرهنگی، نظامی و اقتصادی وابسته به نهاد رهبری به لحاظ سلیقه سیاسی یک‌دست و هماهنگ شد و در اختیار جریان منتسب به اصولگرا و انقلابی قرار گرفت.

سلیقه‌ای که خود را در تبعیت کامل از رهنمودهای رهبری می‌داند و در سیاست‌های کلی نظام معتقد به اجرای منشور گام دوم نظام و مسائلی چون تحقق اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی، نقد برجام، مقابله با فقر، فساد، تبعیض و رفع بیکاری و تورم می‌داند.

در چنین شرایطی، از مرداد ماه که دولت کار خود را آغاز خواهد کرد، جریان اصولگرا و انقلابی از حالت مطالبه‌گری خارج و در موضع پاسخگویی به مطالبات مردم قرار خواهد گرفت.

یک‌دست شدن حاکمیت طبعا باعث هماهنگی قوا، کاهش تنش‌ها، جلوگیری از منازعات بیهوده و بی‌ثمر، افزایش انسجام ملی و پیشگیری از ضایع شدن فرصت‌ها در موضوعات اختلافی خواهد شد و بهانه‌ها را خواهد گرفت.

امید می‌رود که این موارد در کاهش مشکلات مردم موثر باشد. لکن نباید این مهم را هرگز از نظر دور داشت که فقدان دولت در سایه و عدم نقد منصفانه و عالمانه از عملکرد حاکمیت ممکن است در مواردی جنبه منفی نیز داشته باشد و دولت و حاکمیت را از اصلاح اشتباهات خود دور سازد.

لذا استقرار یک نظام ارزشیابی و پایش مستمر جهت تحقق وعده‌ها و برنامه‌ها و نقد عملکردها و ضروری به نظر می‌رسد.

* نماینده اسبق مجلس

27215

پست بعدی

پایانه مرزی ماهیرود باز اما دوغارون کماکان بسته است

ش جولای 10 , 2021
ایسنا نوشت: طبق اعلام مسئولان گمرک ایران پایانه مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی از صبح امروز بازگشایی شد، اما تبادل کالا در این مرز به کندی انجام می شود. این در شرایطی است که پایانه مرزی دوغارون کماکان بسته است. سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک، درباره وضعیت تجاری مرز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000