حکایت دختری که از هفت‌خوان رستم گذشت

حکایت دختری که از هفت‌خوان رستم گذشت

"پهلوان دختر" در تالار هنر خوانده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی تالار هنر، جلسۀ نمایشنامه‌خوانی «پهلوان دختر» به نویسندگی و کارگردانی هانا صالحیراد روز جمعه ۲۰ آبان ساعت ۱۵ در تالار هنر برگزار شد.

داوود معینی کیا، هادی شبانی، زینب عباسی، المیرا تیموریان، عاطفه ترابی، ستوده بلوکات، امیرحسین جعفرپور، نگین سوهانی از جمله نقشخوانان این اجرا بودند.

همچنین داوود معینی کیا (مشاور کارگردان و نوازنده)، مهناز فیضی (دستیار کارگردان)، آرشام خیاطیان (عکاس)، وحید سلیمی( طراح پوستر) و ستایش فلاح زاده، محمدرضا زرین قلم، ستایش داننده، محمدپارسا دولتی پور (بازیگران نوجوان) از دیگر عوامل اجرای نمایشنامه‌خوانی «پهلوان دختر» بودند.

این اثر با نگاهی به داستان‌های شاهنامه قصۀ ماه گل، دختر نوجوانی را روایت می‌کند که درگیر بیماری مادرش است. او یک شب پس از خواندن داستان‌های شاهنامه در رویایش گُردآفرید، دختر پهلوان و ‌جنگجوی ایران را می‌بیند. گردآفرید به او می‌گوید داروی مادرش در بذر درخت شفا کنار چشمۀ صفاست که دیو هفت‌سر آن را مصادره کرده و بذر را زیر سرش گذاشته و ماه‌گل برای بدست آوردنش باید از هفت خان سخت بگذرد، در صورت پشت سرگذاشتن هر خان یکی از سرهای دیو از بین می‌رود و به قدرت ماه گل افزوده می‌شود.

۵۵۵۵

پست بعدی

کاهش نگران کننده مصرف برخی کالاهای خوراکی/ تقاضا برای خرید جایگزین‌ها افزایش یافت

ش نوامبر 12 , 2022
فرارو نوشت:داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در مهرماه امسال از ۵۳ قلم کالای خوراکی، ۲۸ قلم افزایش قیمتی بالاتر از میانگین نرخ تورم عمومی نقطه‌ای داشته‌اند، اما نکته نگران‌کننده‌تر، کاهش مصرف برخی کالاها و جایگزینی آن با چیزی است که در ادبیات اقتصادی به «کالای پست» معروف است. ۶ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000