شکست بزرگ ساختار امنیتی اسرائیل با عملیات‌های عدی التمیمی/ رژیم صهیونیستی به دنبال دلایل شکست در کنترل کرانه باختری است

اعتمادآنلاین|

اگرچه عدی التمیمی مجری عملیات شعفاط در دومین عملیات خود به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید، اما محافل اسرائیلی همچنان به دنبال یافتن دلایل ناکامی خود در کنترل مناطق فلسطینی هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، عدی التمیمی بعد از گذشت حدود دو هفته از اولین عملیات جسورانه‌اش، دست آخر در منطقه دیگری از قدس دست به عملیات زد و در آنجا به ضرب گلوله صهیونیست‌ها از پا در آمد.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، هرچند مجری عملیات شعفاط به ضرب گلوله از پا درآمد، اما از دیدگاه اسرائیل عملیات مجدد ضدصهیونیستی او آن هم با وجود ۱۱ روز فعالیت گسترده ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیلی برای یافتن سرنخی از محل اختفایش در یک مساحت بسیار کوچک، شکستی بزرگ و سهمگین برای ساختار امنیتی‌شان محسوب می‌شود.

یک تحلیلگر اسرائیلی در روزنامه یسرائیل هیوم در این باره نوشت: بسیار نگران‌کننده است که سیستم امنیتی اسرائیل به طور کامل یافتن مجری عملیات شعفاط را در دستور کار خود قرار دهد اما دست آخر نتواند او را پیدا کند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیلی نیز در گزارشی از این ناکامی و شکست نوشت، شاید اولین سوالی که ذهن محافل امنیتی اسرائیلی را به خود مشغول کرده این است که چرا با وجود محاصره اردوگاه شعفاط از همان ساعات اولیه وقوع عملیات، او موفق شد از مخفیگاهش خارج شود و خود را به خارج از محدوده اردوگاه برساند و عملیات دیگری را در ورودی شهرک مهاجرپذیر معالیه ادومیم انجام دهد؟

پرسش دیگری که سرویس‌های امنیتی و نظامی اسرائیلی به شدت دنبال یافتن پاسخی برای آن هستند نحوه غافلگیر شدن نظامیان صهیونیست در پست ایست و بازرسی شعفاط است و چطور همگی آنها (گفته می‌شود 16 نظامی در ایست بازرسی حضور داشتند) در مقابل اقدام او منفعل عمل کرده و هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

همچنین سرویس اطلاعات عمومی رژیم صهیوینستی (شاباک) در پی آن است که بداند عدی التمیمی بعد از انجام عملیات اول خود وارد اردوگاه شعفاط شد یا نه و آیا از کسی در این زمینه کمک گرفته است یا خیر؟

به هر روی با شهادت عدی التمیمی احتمال اینکه اسرائیل مستقیماً به پاسخ بسیاری از این پرسش‌ها برسد از بین رفت تا نهادهای اطلاعاتی اسرائیل به راه‌های دیگری برای رسیدن به پاسخ پرسش‌های خود بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

علی کریمی به ایران برمی‌گردد؟

پ اکتبر 27 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه هم میهن در گزارشی به روایت آنچه در چهل روز اخیر بر علی کریمی رفته، پرداخته و موضوع بازگشت او به ایران را بررسی کرده است. این روزنامه احتمال بازگشت کریمی به ایران را منتفی دانسته است. به گزارش هم میهن، اخبار ضد و نقیض درباره علی کریمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000