نخستین سکونتگاه بشر اولیه ایران شماره‌گذاری شد

اعتمادآنلاین|

ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر توریسم اقتصادی در رونق گردشگری گیلان اظهار کرد: مسیر دسترسی به غار ۲۳۰ هزار ساله دربند رودبار توسط تابلو‌های راهنمای چوبی با معماری خاص منطقه جهت راهنمایی گردشگران نشانه‌گذاری شده است.

به گزارش فارس، به گزارش مجله خبری تپور، وی با اشاره به سابقه تاریخی ۲۳۰ هزار ساله دربند رودبار بیان کرد:

*این غار به عنوان نخستین سکونتگاه بشر اولیه ایران محسوب می‌شود و در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده است و همچنین با توجه به اینکه عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی ایران به شمار می‌رود که هر ساله هزاران گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند.

*تعداد ۱۰ تابلو در مسیری که به غار دربند منتهی می‌شود را توانستیم نشانه گذاری و نصب کنیم.

*در تلاش بودیم که در این تابلو‌ها از الگوی معماری منطقه استفاده شود و از گردشگران و مردم منطقه می‌خواهیم تا از این نشانه‌ها حفاظت و نگهداری همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

پژوهشگر مسائل اجتماعی: مردم می‌خواهند زندگی کنند/ مردم از سیاست و سیاسیون عبور کرده اند / حاکمیت همچنان فرصت دارد با مردم گفت‌وگو کند

ش اکتبر 22 , 2022
جماران نوشت: محمد رهبری گفت: می‌توان گفت که این وضعیت توأمان برای حاکمیت هم فرصت و هم تهدید است. معنای اینکه عده زیادی هم به خیابان نیامده اند این است که حاکمیت همچنان فرصت دارد که با مردم گفت‌وگو کند تا در گفت‌وگوی جامعه با حاکمیت مطالبات مردم تأمین شده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000