توافق بر سر ترسیم مرزهای سوریه و لبنان انجام شد

اعتمادآنلاین|

بعد از توافق بر سر ترسیم مرزهای لبنان و اسرائیل، روزنامه «الاخبار» لبنان اعلام کرد که پس از آن، برنامه جدید مربوط به اصلاح مرزهای دریایی لبنان و قبرس و تعیین مرزهای دریایی لبنان و سوریه آغاز خواهد شد.

​به گزارش فارس، بر اساس این گزارش، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دو روز پیش در تماس با «بشار اسد» درباره روابط دوجانبه و پرونده ترسیم مرزهای دریایی رایزنی کرد و دو طرف بر سر تشکیل هیأت‌های رسمی از وزارتخانه‌ها و ادارات رسمی دو کشور و برگزاری نشست‌هایی در بیروت و دمشق به منظور دستیابی سریع به توافق در این زمینه، توافق کردند. به ویژه که نقاط مورد اختلاف از نوع غیرقابل حل و فصل نیست هرچند که نیازمند مناقشه قانونی و فنی است.

به نوشته الاخبار، عون و اسد تاکید کردند که مذاکرات لبنانی – سوری درباره ترسیم مرزها بدون میانجیگر صورت خواهد گرفت و آن‌چه دو طرف بر سر آن توافق ‌کنند، به عنوان یک معاهده بین دو کشور مستند خواهد شد و به هیچ وجه مشابه آنچه در مورد اسرائیل اتفاق افتاد، نه از نظر حضور میانجی آمریکایی یا نیاز به تضمین‌های بین المللی یا سازمان مللی نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، مقامات مسئول و ذیربط در دو کشور، درحال تدارک اوراق مختصات و خطوط مناطق انحصاری اقتصادی برای دو طرف هستند.

در همین راستا، لبنان، یک پیام رسمی از سوی وزارت خارجه قبرس دریافت کرده است که در آن خواستار آغاز گفت‌وگو بین دو طرف برای سازماندهی مسائل بین دو کشور با توجه به آن‌چه بین لبنان و رژیم صهیونیستی حاصل شده، است. لبنان از مقامات قبرس خواسته است تا فعلا اعزام یک هیأت رسمی به بیروت را تا پایان هفته آینده به تعویق بیندازد تا توافق ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستی نهایی شود.

«عاموس هوکشتاین» نماینده دولت آمریکا و میانجی توافق ترسیم مرزهای آبی میان لبنان و رژیم صهیونیستی قرار است هفته جاری به بیروت سفر کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آیت‌الله اختری: تجمع ، نه؛ اعتراض ها را بنویسید برای رئیس‌جمهور / الآن دشمن حمله کرده ، تعجب آور است چرا دوستان ما ساکت هستند؟

ش اکتبر 22 , 2022
جماران نوشت:آیت الله اختری گفت: اگر ما صادقانه بخواهیم دلسوز انقلاب و مطیع امام باشیم و حرف امام را گوش کنیم، تا دیدیم دشمن طمع کرده، اول باید همه دست به دست هم بدهیم و جلوی دشمن بایستیم و بعد بگوییم اینها درست نیست. یکی از شاگردان امام خمینی(س) با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000