از مهمترین رسالت های دانشگاه های ارتش تربیت افسران جنگ نرم است

اعتمادآنلاین|

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش جهاد تبیین ویژه استادان دانشگاه‌های افسری آجا که با حضور امیر سرتیپ شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش برگزار شد، به اهمیت و جایگاه علم در پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: جامعه علمی، یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین گروه‌های مرجع سرنوشت‌ساز در کشور است و باید به آن، اهتمام جدی ورزید.

به گزارش ایلنا، وی افزود: از جامعه علمی انتظار می‌رود تا با تربیت دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی ایران، موجبات دستیابی جامعه به اهداف متعالی خود را فراهم‌ سازند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به این که جهاد تبیین، تناسب عملکرد میان دین و علم است، اظهار کرد: باید دین و علم را همسو متناسب با هم، به دانشجویان آموخت و اگر این دو به موازات هم مورد توجه قرار نگیرند، پیامد‌های خطرناکی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) که دانشگاه‌های افسری ارتش را کانون علم و جهاد دانستند، افزود: آن‌چه که روز به روز بیش‌تر در محیط این دانشگاه‌ها استشمام می‌شود، عطر معنویت، تدیّن و علم است که موجب شده تا محیط دانشگاه‌های افسری ارتش، محیطی دینی و علمی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان این که علم و دانش، شاه‌کلید پیشرفت کشور است، تصریح کرد: تنها راه کم‌تر شدن فاصله کشورها با جوامع پیشرفته، ارتقای سطح علم و دانش است و بی شک شما اساتید، نقشی جدّی در ارائه دانش با عیار بالا دارید.

وی ادامه داد: باید توسط اساتید به دانشجویان دلگرمی داده شود چرا که ممکن است برخی دانشجویان به نقش جایگاه علم در پیشرفت کشور به خوبی پی نبرند. جهاد تبیین نیز در پی این است تا حرمت و جایگاه علم بیان شود و اساتید این عرصه وظیفه دارند تا این عظمت را به دانشجویان نشان دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که علم دیر بازده است ولی در تاریخ ماندگار خواهد ماند، عنوان کرد: اساتید باید این دیربازدهی را برای دانشجویان دلپذیر کنند تا آن‌ها با انگیزه باقی بمانند و به عنوان قوه عاقله کشور، پیشرفت و آینده را تضمین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی با تأکید بر تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری افراد جامعه تصریح کرد: باید با تقویت این روحیه و ارتقای نقاط قوت خود، امانت‌های شهدا را حفظ کنیم و موجب یکپارچگی، استقلال و حفظ هویت ملی و معنوی شویم.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: حفظ هویت ملی که شامل دین، مذهب و آداب و رسوم است طبق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با تربیت نسل غیرتمند دین‌دار و دارای شخصیت ممتاز و جریان ساز ممکن می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان این که تربیت افسران جنگ نرم از مهمترین رسالت های اساتید دانشگاه های ارتش است، خاطر نشان کرد: اساتید، پیشتازان مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند. چرا که بی شک شیوه بیان و تدریس آنان، نقش چشمگیری در تربیت افسران تراز نظام اسلامی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

روایت وزیر ارشاد از تعداد و وضعیت «خبرنگاران بازداشتی»

ج اکتبر 21 , 2022
ایلنا نوشت: اسماعیلی درباره پیگیری وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت: تعدادشان زیاد نیست، حوزه معاونت مطبوعاتی را در این خصوص مامور کردیم. این دوستان را همه می‌شناسیم و اگر خطایی هم کرده باشند تلاش می‌کنیم تا برطرف شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت: تعدادشان زیاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000