سالانه ۳۱۰۰ میلیارد تومان به حساب مافیاهای وی‌پی‌ان می‌رود

اعتمادآنلاین|

روزنامه همشهری در گزارشی از فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی انتقاد کرد و با اذعان معضلاتی که این پدیده برای مردم به وجود آورده با یک حساب سرانگشتی خبر داد که سالانه ۳۱۰۰ میلیارد تومان به حساب مافیاهای وی‌پی‌ان می‌رود.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: در سال ۹۷ تخمین زده شده بود گردش مالی تجارت وی‌پی‌ان در ایران حداقل 50میلیارد تومان در ماه است. این عدد امروز با آمارهای جدید، افزایش قابل‌توجهی داشته است، به‌طوری که با یک حساب سرانگشتی می‌توان بیش از 5برابر آن را در ماه تخمین زد.

با فیلترشدن وی‌پی‌ان‌ها طی روزهای گذشته برآورد می‌شود که حداقل ۱۵ درصد کاربران از وی‌پی‌ان غیررایگان استفاده می‌کنند که به این معنی است که حدود ۱۳ میلیون کاربر در حال پرداخت پول برای خرید اشتراک فیلتر‌شکن هستند. درصورتی که میانگین حداقلی خرید وی‌پی‌ان را در ماه ۲۰ هزار تومان درنظر بگیریم، این ۱۳ میلیون کاربر حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید وی‌پی‌ان هزینه می‌کنند که در سال به عددی بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان خواهیم رسید.

تجربه فیلترینگ، طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که فیلترینگ مسیری یک‌طرفه است. به‌عبارت دیگر، هرگاه پلتفرمی در کشور فیلتر شده، پس از آن، دسترسی به آن پلتفرم تنها از طریق فیلترشکن امکان‌پذیر بوده است. همچنین در حالی از رشد اینستاگرام و واتساپ در ایران انتقاد می‌شود که جایگزین‌سازی مناسبی برای آنها صورت نگرفته است

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

بیانیه آمریکا درباره پهپادهای ایرانی

پ اکتبر 20 , 2022
اعتمادآنلاین| ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، درباره نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل و در بیانیه‌ای که در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده، گفت: امروز، آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه مسئله انتقال پهپادها توسط ایران به روسیه را در یک نشست شورای امنیت مطرح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000