چین می خواهد سریعا تایوان را به خود ملحق کند

اعتمادآنلاین|

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت جو بایدن در یک سخنرانی برای اندیشکده آمریکایی باز هم علیه مواضع چین در قبال تایوان موضعگیری کرد.

به گزارش فارس، اندیشکده آمریکایی «بنیاد هوور» میزبان آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن بود. «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه دولت جورج بوش پسر به عنوان مجری حضور داشت و سوالاتی را از وزیر خارجه کنوین آمریکا پرسید.

به گزارش روزنامه «گاردین»، وزیر خارجه آمریکا در بخشی از این نشست با سوالی درباره سخنرانی اخیر شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین در کنگره حزب کمونیست چین و اظهارنظر او درباره تایوان مواجه شد.

آنتونی بیلنکن مدعی شد که دولت چین تحت ریاست جمهوری شی جینگ چینگ در حال پیگیری و دنبال کردن برنامه‌هایی برای الحاق کردن تایوان در یک «جدول زمانی بسیار سریع‌تر» است.

وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه هیچ سندی درباره این ادعا، به چین هشدار داد که اقدامش برای الحاق کردن تایوان، باعث ایجاد اختلال شدید در اقتصاد جهانی خواهد شد.

او که به همراه کاندولیزا رایس در نشست اندیشکده بنیاد هوور به میزبانی دانشگاه استنفورد حضور یافت، ادعا کرد که صلح و ثبات بین چین و تایوان با موفقیت طی دهه‌ها حفظ شده بود اما پکن رویکرد خوشد را تغییر داده است.

وزیر خارجه دولت دموکرات جو بایدن مدعی شد: «(چین) به جای پایبندی به وضعیت موجود که به شیوه ای مثبت ایجاد شده بود، تصمیمی اساسی گرفت که وضعیت موجود دیگر قابل قبول نیست و پکن مصمم است اتحاد مجدد را در یک جدول زمانی بسیار سریعتر دنبال کند».

بلینکن خطاب به رایس و دیگر حاضران در این نشست افزود: «اگر برای رسیدن به هدف خود ابزارهای مسالمت آمیز کارساز نباشد، از ابزارهای مبتنی بر اجبار استفاده شود و احتمالا اگر ابزارهای مبتنی بر اجبار کارساز نبود، شاید ابزارهای مبتنی بر زور (متوسل شود). این همان چیزی است که به شدت وضعیت موجود را مختل می‌کند و تنش‌هایی فوق‌العاده ایجاد می‌کند».

اظهارات اتهام آمیز وزیر خارجه آمریکا علیه چین در رابطه با تایوان در حالی صورت گرفت که روز یکشنبه شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین درباره تایوان اظهارنظر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

کی‌روش چه درخواستی از وحید امیری دارد؟

س اکتبر 18 , 2022
اعتمادآنلاین| وحید امیری عصای دست کی روش و گل محمدی در تیم ملی و پرسپولیس است. بازیکنی در خدمت تیم و چند پسته که دلخوشی بزرگی برای مربیان است. به گزارش خبروزشی، امیری که پس از عمل جراحی دیسک کمرش مدت‌ها نتوانسته بود برای پرسپولیس بازی کند، بالاخره این طلسم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000