ناظران اروپایی در مرز ارمنستان و آذربایجان مستقر می شوند

اعتمادآنلاین|

تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر در میانه اتهامات پی‌درپی درباره نقض آتش‌بس مرزی که مه ۲۰۲۱ آغاز شد، تشدید شده است. روسیه بارها به عنوان میانجی بین دو کشور عمل کرده و اخیرا نیز حضور نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی را بین مرزهای باکو و ایروان خواستار شده بود.

به گزارش فارس، منابع خبری روز یکشنبه از حضور هیات اروپایی در ارمنستان برای بررسی وضعیت استقرار ناظران اروپا در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان خبر دادند. پیش بینی می‌شود ناظران اروپا تا پایان ماه جاری در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مستقر شوند. یک هیات ارزیابی فنی اتحادیه اروپا روز جمعه وارد ایروان شد.

شورای اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که ۴۰ ناظر این اتحادیه در امتداد مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان مستقر خواهند شد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم با هدف تسهیل در برقراری صلح و امنیت در منطقه، و تحدید مرزهای بین‌المللی بین دو کشور همسایه است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

محیط بان حافظ دریاچه ملی بزنگان با ضربات چاقو مصدوم شد

د اکتبر 17 , 2022
مشهد ـ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط‌بان حافظ دریاچه ملی بزنگان هنگام حفاظت و حراست از این اثر طبیعی توسط ۲ فرد ناشناس با ضربات چاقو مصدوم شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000