تسهیلات تکلیفی بانک‌ها آن‌قدر زیاد است که توان وام‌دهی را کاهش داده است

اعتمادآنلاین|

روزنامه جام‌ جم گزارشی از مقاومت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج دارد و در آن به گفته یکی از مسئولان شعب نوشته: تسهیلات تکلیفی بانک‌ها آن‌قدر زیاد است که توان وام‌دهی نظام بانکی را کاهش داده است.

به گزارش جام جم، اخیرا بانک‌ها تضامینی از متقاضیان طلب می‌کنند که خارج از ضوابط و بخشنامه‌های موجود است. بانک‌ها می‌گویند برای متقاضیان آقا باید کارت پایان‌خدمت ارائه شود و اگر سربازی نرفته باشد یا کارت هوشمند پایان‌خدمت نداشته باشد از پرداخت تسهیلات خبری نیست. با شرط دارا بودن کارت پایان‌خدمت برای آقایان متقاضی تسهیلات ازدواج وام‌گیرندگان و به‌خصوص کسانی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند برای دریافت وام به مشکل برخورد می‌کنند… به غیر از مدارک هویتی، سکونتی، شغلی و ضامن بانک به‌جای ۶۰میلیون تومان سفته ۱۵۰میلیون تومان سفته می‌خواهد. این درحالی‌است که برخی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج علاوه‌بر مدارک درآمدی تضمین سند را مطالبه می‌کنند.

بررسی خبرنگار ما حاکی از آن است که بانک‌های دولتی و خصوصی مقاومت بالایی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج دارند. برخی مسئولان شعب می‌گویند تسهیلات تکلیفی بانک‌ها آن‌قدر زیاد است که توان وام‌دهی نظام بانکی را کاهش داده است. مدیران یکی از بانک‌های دولتی نیز می‌گوید که در بخشنامه‌ها آمده وام‌گیرندگان آقا باید سربازی رفته‌باشند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

روزی که هوشنگ گلشیری کتاب جن‌نامه را آغاز کرد

د اکتبر 17 , 2022
امروز ۲۵ مهرماه است. اولین ماه پاییز به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. در روزهای که خبرهای تعطیلی از جشنواره‌های هنری می‌رسد نگاهی داریم به متولدین و درگذشتگان این روز. رویداد روز ۲۵مهر سال ۱۳۶۳ هوشنگ گلشیری نوشتن رمان «جن‌نامه» را آغاز کرد. نوشتن این رمان ۱۳ سال به طول […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000