تا ۵۰ سال دیگر هم جهان به نفت و گاز وابسته است

اعتمادآنلاین|

«الکساندر نوواک»، معاون نخست‌وزیر روسیه مدعی شد دست‌کم تا نیم قرن دیگر سوخت‌های فسیلی نقشی مهم و غالب در جهان خواهند داشت.

به گزارش مهر، به نقل از راشاتودی، وی دراین‌باره گفت:

*علی‌رغم تلاش‌ها برای منابع جایگزین انرژی، جهان همچنان تا دست‌کم ۵ دهه به منابع نفتی، گازی و زغال‌سنگ وابسته است.

*صحبت درباره هیدروکربن‌ها (سوخت‌های فسیلی) است و احتمالاً شرکت‌های نفتی هم این نظر را تأیید کنند که این منابع تا ۵۰ سال دیگر موقعیت مسلط در تأمین انرژِی جهان خواهند داشت، و پس از آن هم باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

*زغال‌سنگ حتی پس از ظهور منابع انرژی جدید هم سهم قابل‌توجهی در تأمین انرژی جهان دارد. یا زغال‌سنگ که در پایان قرن ۱۹، سهم آن در تأمین انرژی جهان ۹۰ درصد بود، همچنان وجود دارد و از بین نرفته است، با اینکه منابعی مانند نفت، گاز، انرژی خورشیدی، باد و هیدروژن هم پدیدار شدند.

*هم اکنون زغال‌سنگ ۲۵ درصد، نفت ۲۶ درصد و گاز ۲۸ درصد از تأمین انرژی جهان را تشکیل می‌دهند. شاید اگر زمانی که انرژی خورشیدی و بادی سهم بیشتری از تأمین انرژی جهان را به خود اختصاص دهند، مثلاً یک سوم تأمین انرژی جهان، هنوز هم به ۱۵ یا ۲۰ درصد منابع هیدروکربنی نیاز است، آنها از بین نخواهند رفت.

*نه آژانس بین‌المللی انرژی و نه دانشمندان برجسته تاکنون پیش‌بینی نکرده‌اند که انرژی جهان در آینده تنها از طریق منابع انرژی پاک (غیر فسیلی) تأمین خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

کاهش دما در نوار شمالی کشور/ گرد و خاک در جنوب و نوار شرقی

ش اکتبر 15 , 2022
اعتمادآنلاین| ​صادق ضیائیان از آخرین وضعیت جوی کشور خبر داد و عنوان کرد که در دو روز آینده در نواز شمالی کشور کاهش دما را شاهد خواهیم بود. به گزارش فارس، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: *در دو روز آینده در نوار شرقی و جنوب‌شرق‌ کشور ‌خصوصا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000