گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ایتالیا

اعتمادآنلاین|

​وزیر امور خارجه کشورمان از گفتگوی تلفنی روز گذشته خود با وزیر خارجه ایتالیا گزارشی ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«با همکارم آقای لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا به صورت تلفنی گفتگو کردم. در این تماس تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از مذاکرات رفع تحریم‌ها تا مناسبات دو جانبه صحبت کردیم.

با تاکید بر اهمیت مناسبات دو کشور به اقای لوئیجی دی مایو گفتم ما بر اساس قوانین محکم خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان مان متعهدیم و رسیدگی دقیق و عادلانه به آن با جدیت ادامه دارد. در عین‌ حال از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جمهوری اسلامی ایران باشد و اساسا نمی پذیریم کشورهایی که پرونده ای سیاه دارند بخواهند با ژست حقوق بشری در امور داخلی کشورها دخالت کنند.

تاکید کردم: ایران با اعتقاد عملی به دموکراسی، همواره به مطالبات مسالمت آمیز مردم توجه کرده است. در وقایع اخیر مداخله‌گران خارجی، عوامل سازماندهی‌شده و تروریست‌ها به ویژه در زاهدان و غرب کشور ایران، مسیر اجتماعات مسالمت آمیز مردم را به سمت خشونت، آشوب و کشتار مردم بی گناه و پلیس و حافظان امنیت سوق دادند.

البته در خصوص دخالتها و شیطنتهای برخی کشورها در خصوص این موضوع قطعا دست جمهوری اسلامی ایران بسته نیست و پاسخ متقابل داده خواهد شد هر چند بار دیگر مردم بزرگ ایران با برخورداری از بصیرت سیاسی اجازه تعرض خارجی و خدشه سیاسی به استقلال سیاسی، تمامیت ارضی و حاکمیت کشور را ندادند.

در این تماس وزیر خارجه ایتالیا گفت که کشورش برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل است و از تلاشهای ما در مذاکرات رفع تحریمها و دستیابی به توافقی پایدار حمایت و برای تحقق آن تلاش میکند.

همچنین آقای دی مایو تاکید داشت که به حاکمیت و قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارند و با ما هم عقیده اند که حساب پاسخ به مطالبات مسالمت آمیز مردم، از آشوب و تروریسم جداست.»

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

اکران آنلاین هفت پویانمایی از تولیدات کانون

پ اکتبر 6 , 2022
همزمان با هفته ملی کودک هفت پویانمایی از محصولات امور سینمایی کانون پرورش فکری به‌صورت آنلاین نمایش داده می‌شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000