واکنش مهمانپرست به خبر منتشرشده در خبرگزاری فارس؛ مصاحبه کامل منتشر نشد

اعتمادآنلاین|

رامین مهمانپرست در گفت‌وگویی نسبت به خبر منتشر شده در فارس گفت: مصاحبه‌ای که خبرگزاری فارس منتشرکرده است مربوط به کنفرانس خبری در بابلسر است که در رابطه با ریشه نا آرامی های اخیر و طراحی دشمنان کشور برای سوء استفاده از آن سوال شد که فقط بخشی از آن منتشر گردید.

وی افزود: بنده اظهار داشتم اگر هرج و مرجی صورت بگیرد حتما فرصت طلبان و دشمنان کشور به دنبال ناآرامی و تجزیه کشور هستند و باید جلوی آن را بگیریم ولی برای پرداختن به ریشه های این ناآرامی به نظر می آید حتما مسائل اقتصادی و آن چیزی که برای آینده جوانان ما مهم باشد نقش جدی دارد و باید برای آن اتاق فکری طراحی شود و تصمیمات جدی گرفته شود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نا آرامی های اخیر و اینکه ریشه آن در چه مسائلی نهفته است، گفت: باید اشاره به این موضوع شود که اولا شرایط اقتصادی برای مردم خیلی سخت شده و یکی از دلایلش می تواند بحث تحریم ها باشد و حتما هم تاثیر دارد ولی اصولا تغییرات بزرگی برای مسائل اقتصادی کشور باید صورت پذیرد و جراحی های بزرگی که بتواند وزن سنگین دولت را کاهش دهد.

مهمانپرست بابیان اینکه بخش خصوصی باید مورد حمایت قرار بگیرد و فعالتر شود، افزود: باید در ساختار بودجه بتوانیم هزینه های دولتی را کاهش دهیم و بودجه های عمرانی افزایشی شود تا اشتغال ایجاد شده و سطح رفاه عمومی ارتقا پیدا کند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: کشور ما حدود 40 میلیون جوان دارد و این جوانان احتیاج به اشتغال ، تحصیلات عالیه، مسکن و تسهیلات برای ازدواج و فضای مناسب برای اوقات فراغت و تفریح دارند که برای تامین این نیازها باید تدابیر مناسبی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد:شرایط سخت اقتصادی کشور ،مسئله بیکاری بویژه برای فارغ التحصیلانی که نتوانستند شغل مورد نظر خودشان را پیدا کنند، آزار دهنده است و جوانان کشورمان نباید نسبت به آینده با ابهام و نا امیدی روبرو باشند.

مهمانپرست بیان کرد: وقتی ما در یک موقعیتی قرار داریم که مخالفین و دشمنان جدی و دیرینه ای وجود دارند و آنها منتظر یک بهانه ای هستند برای اینکه در کشور هرج و مرج و آشوب به وجود بیاید ما باید بیشتر مراقبت کنیم.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: شاید راهکار اصلی این باشد که با جوانان صحبت شود و برای مشکلاتشان راه حل پیدا کنیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی گفت: می توان آینده ای بسیار روشن برای مردم بویژه جوانان رقم زد ، این کار شدنی است ، ما کشور ثروتمندی داریم ، منابع زیادی در کشور وجود دارد و موقعیت جغرافیای استثنایی و یک تاریخ، تمدن غنی به همراه جوانان با استعداد در کشور وجود دارد.

مهمانپرست بیان داشت: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که ضمن صحبت با جوانان و شنیدن سخنانشان ، برای آینده آنها طراحی مناسبی صورت بگیرد و یک تحول بزرگ اقتصادی در کشور صورت بگیرد و زمینه افزایش رفاه مردم و همینطور اشتغال مناسب برای مردم و جوانان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا بخشی از این کار به روابط خارجی برمی‌گردد افزود: دیپلماسی اقتصادی در این مقطع می توانند خیلی کمک کننده باشد تا روابط خارجی توسعه پیدا کند و محور و تمرکزی اصلی در روابط خارجی بر کارهای اقتصادی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آغاز جشن‌های ولادت پیامبر در سرزمین‌های اسلامی از چه زمانی بود؟

ج اکتبر 14 , 2022
در سالروز میلاد پیامبر اعظم بر آن شدیم تا با بررسی برخی از متون شیعی و سنی نشان دهیم که از چه زمانی و چگونه روز میلاد پیامبر اسلام به عنوان روز جشن و شادی در میان مسلمانان متداول شد

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000