«یاندکس» روسی جای «گوگل» را در ایران می‌گیرد؟

اعتمادآنلاین|

روزنامه آرمان امروز از احتمال جایگزینی موتور جستجوگر یاندکس به جای گوگل در کشور خبر داد.

آرمان امروز نوشت: به نظر می‌رسد پس از محدودیت‌های اخیر اینترنت، صفحات بیشتری از محتوای فارسی به تدریج روی موتور جست‌وجوی عظیم «یاندکس» که یک کمپانی روسی است، فهرست می‌شوند. در این شرایط وب‌سایت‌های مطرح فارسی به دنبال جایگزین‌های‌ احتمالی سرویس‌های مختلف در شبکه جهانی اینترنت هستند و شاید مهمترین گزینه فعلا یک غول روسی پر حاشیه باشد.

این روزنامه در ادامه مطلب خود نوشت: یاندکس یک شرکت روسی است که بیشترین شهرت خود را با موتور جست‌وجویی با همین نام به دست آورده است. این موتور ابتدا با آدرس yandex.ru تنها در کشور روسیه در دسترس بود،‌ اما اکنون نسخه جهانی و انگلیسی زبانش را می‌توان در آدرس yandex.com یافت. یاندکس بزرگترین موتور جست‌وجوگر روسیه بوده و بنا بر آمار Statcounter، در ماه جولای 2019، به سهم 48٫79 درصدی از بازار دست یافته که باعث می‌شود با فاصله‌ای اندک، بر گوگل (47٫88 درصد) برتری داشته باشد. این موتور جست‌وجوگر که بیشتر مورد توجه کشورهای روسیه و کشورهای اطراف آن مانند بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکیه، گرجستان و… است، این روزها مورد توجه مسولان ایران قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 1

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

از شکست طرح شناورسازی، تا دو هفته فروش بلیت نیم‌بها!

س اکتبر 11 , 2022
باتوجه به اینکه وضعیت فروش سینماها بسیار ناامید کننده است، قرار شده تا به مدت دوهفته قیمت بلیت سینما نیم بها شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000