اوکراین اطراف نیروگاه زاپوریژیا را گلوله باران کرد

اعتمادآنلاین|

خبرگزاری روسیتر نوشت: روسیه و اوکراین یکدیگر را به گلوله باران اطراف منطقه محل استقرار این نیروگاه متهم کرده اند.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه آتش سوزی در گودال های خاکستر یک نیروگاه زغال سنگ در نزدیکی این نیروگاه باعث قطع موقت برق در این نیروگاه شد.

رویتر افزود: این خبرگزاری نمی تواند گزارش های میدانی را درباره ادعای روسیه در خصوص سه بار گلوله باران منطقه اطراف این نیروگاه در ۲۴ ساعت گذشته از سوی نیروهای اوکراینی را تایید کند.

مقامات کی یف از پاسخ فوری به این اتهام خودداری کرده اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه با اشاره به قطعی برق در بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا هشدار داد: جهان در یک قدمی فاجعه هسته ای قرار دارد.

از سوی دیگر، «ولادیمیر روگوف» مقام منصوب دولت روسیه در شهر «انرهودار» که نیروگاه زاپروژیا در آن واقع شده، ارتش اوکراین را مسئول آتش سوزی در جنگل های نزدیک این نیروگاه دانست و گفت برق شهرهای اطراف این منطقه نیز برای چند ساعت قطع شد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد پیشتر در نشست شورای امنیت سازمان ملل هشدار داده بود: وضعیت داخل و اطراف بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شدیدا نگران کننده است. شرایط در مرحله هشدار است و هرگونه اقدامی که ممکن است ایمنی و امنیت این نیروگاه هسته ای را به خطر بیندازد، غیر قابل قبول است.

پست بعدی

توضیحات مرکز رسانه قوه قضائیه در مورد اشتباهات یک گزارش تلویزیونی/ رئیس دستگاه قضا تاکنون بازدیدی از کارخانه کیان تایر نداشته است

ش آگوست 27 , 2022
اعتمادآنلاین| توضیحات مرکز رسانه قوه قضائیه در مورد اشتباهات یک گزارش تلویزیونی/ رئیس دستگاه قضا تاکنون بازدیدی از کارخانه کیان تایر نداشته است/ مکاتبات و پیگیری‌های حقوقی متعدد مراجع قضائی به نفع تولید داخل و حمایت از کارگران کیان تایر مرکز رسانه قوه قضائیه – پنجشنبه شب گذشته اخبار ۱۸:۳۰ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000