باز هم یمن در دوراهی جنگ و صلح قرار گرفت

اعتمادآنلاین|

سید عماد حسینی- یمن بعد از شش ماه تجربه آتش‌بسی نه‌چندان کامل و فراگیر مجدداً در دوراهی جنگ و ادامه شرایط موجود قرار گرفته است، در حالی که شماری از طرف‌های خوش‌بین در صدد تغییر این وضعیت به یک صلح پایدار برآمده‌اند.

در حالی که طی شش ماه گذشته طرف‌های یمن در دو سوی معادله (بخوانید چند ضلع بازی) هر یک طرف دیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کردند، سازمان ملل متحد تا لحظه تهیه این نوشتار به تلاش‌های خود برای تمدید این شرایط شکننده ادامه می‌دهد.

به گفته نماینده سازمان ملل متحد، هدف فعلی و کوتاه‌مدت آنها این است که این آتش‌بس تا طولانی‌‌ترین زمان ممکن ادامه پیدا کند، این در حالی است که برخی از تحلیلگران احتمال فروپاشی کامل آتش‌بس و ازسرگیری جنگ خونین را محتمل‌تر از صلح می‌دانند.

اینکه میانجی‌ها از جمله سازمان ملل متحد تا چه حد در تحقق اهداف بشر دوستانه‌ای همچون افزایش پروازها از فرودگاه صنعاء، افزایش شمار کشتی‌های حامل سوخت پلهوگرفته در بندر الحدیده، گشودن جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی بین شهرها و استان‌های یمن در کنار تامین اعتبار کافی برای پرداخت حقوق کارمندان یمنی بر اساس لیست سال ۲۰۱۴- و پیش از به قدرت رسیدن انصارالله در این کشور- موفق باشند، ملاک موفقیت یا ناکامی این تلاش‌ها خواهد بود.

هشت سال پیش که رهبران سعودی از واشینگتن تشکیل ائتلاف علیه یمن را به رسانه‌ها اعلام کردند، تصور نمی‌کردند امروز دچار چنین سرنوشتی شوند، با این حال تصور نمی‌شود برای فردی با ویژگی‌های شخصیتی محمد بن سلمان، کشته شدن چند ده هزار یمنی دیگر یا خرج کردن چند میلیارد دلار اضافی از دلارهای نفتی سخت‌تر از پذیرش شکست باشد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

زاکانی درباره جابه‌جایی‌ها در شهرداری پاسخگو باشد

س اکتبر 4 , 2022
اعتمادآنلاین| یک عضو شورای شهر نسبت به پاسخ ندادن برخی ابهامات در جابه‌جایی مدیران شهرداری تذکر داد. به گزارش ایرنا، مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امروز بیش از هر چیزی، نیازمند همدلی ، همکاری و پاسخگویی مسئولین هستیم. وی با بیان تذکر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000